Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?
Jag skulle anmäla det till Polisen faktiskt. (Du kan ju vara anonym.) Att ta droger själv gör att man kan bli farlig för andra visserligen (och sig själv), men att SÄLJA droger dessutom - ja, då utsätter man andra för droger (kanske unga personer som inte kommit i kontakt med narkotika tidigare) och utsätter dessutom sig själv och sin familj för faror (det känns ju ganska farligt att ha att göra med olika narkotikahandlare...).
Jag vet av egen erfarenhet att alkoholister kan ha väldigt svårt att inse att de skadar sin hälsa och försummar sin familj när de dricker. Tyvärr är "kärleken" till spriten starkare... Kan tänka mig att det är likadant för de som tar droger. Det räcker ofta inte att prata med alkoholisten, för de tycker inte alls att de har några problem ...
Överhuvudtaget tycker jag att vi måste reagera mer när människor i vår närhet far illa. Så många som blivit mobbade, utsatta för övergrepp, misshandlade etc och MASSOR med människor som sett och förstått men inte vågat anmäla.