• Anonym (??)

Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?

Okej, fick veta en sak om en bekants man för ett tag sen och kan inte släppa d.. De har barn å hon vet nog inget! Han säljer knark.. :-\ Och tar själv.. Vad skulle ni gjort me infon?

• Svar på tråden Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?
  • Anonym (ojoj=()

Jag skulle kontakta någon som kunde det här med droger och förklara situationen . Sen skulle ja inte för allt i världen gifta mig med honom...

• eml33h

Skulle då inte hålla inne med det.. så fruktansvärt!

• Eleya

Pratat med hans föräldrar, eller gjort en anmälan hos socialen eftersom barn är inblandade och otrygga. Frugan kanske redan vet och inte gör något eftersom hon älskar honom så mycket..

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
  • FrökenMäkelä
    Jag hade inte sagt något innan du vet med säkerhet att ryktet är sant. För att gå och berätta någon man själv bara fått höra kan förstöra mer om det varit falskt rykte.
  • Kotthare

Ingenting. Är det hela världen? Vad tar han? 

• 1700tal

Skulle nog utgå med omtanke som ledond när jag tog upp det med frun, och göra det lugnt och sansat utan att skuldbelägga nån av dem. Antingen vet hon inget, och kommer då ha svårt att ta in/tro på/acceptera infon. Eller vet hon precis och behöver hjälp att komma vidare med vetskapen. Eller så misstänker hon och behöver nån annans bekräftelse på att det hon tror stämmer. Det vet man ju inte.

Men jag skulle fokusera på att ta upp det som omtanke om HONOM, möjligvis henne. Men skulle nog lämna barnet utanför. Som mamma finns risken att hon sluter sig som en mussla i förnekelse och självdistans om man blandar in skuld ("tänk på lilla Lisa, tycker du inte att du är skyldig ditt lilla barn att agera i detta?!") i det hela.

Dessutom är det ju faktiskt han som är fast i träsket, om uppgifterna nu stämmer, och behöver hjälp.

• BlåAugustibröllop

Om hans fru inte har märkt det så är det nog bara ett rykte. Eller så var det bara en en gångs företeelse. Vissa tycker om att festa och släppa loss ibland.
    Jag skulle hålla mig utanför. Särskilt med tanke på att det är bara en bekant. Är det sant, så kommer det komma fram förr eller senare.

Och skulle man ändå vilja lägga sig i så skulle jag faktiskt först och främst prata med HAN. Han förtjänar att få chansen att berätta själv om det är sant - och hans fru fötjänar att få höra det från han om det är sant.

• Anonym

Jag skulle luska i det hea ordentligt för at vara helt säker innan jag gjorde något alls men sen skulle jag tala med min vän och säga att du inte har berättat det för någon annan men anser att hon har rätt att veta för hennes och barnens säkerhet. Hade även gjort det klart för henne att jag finns där för henne och barnen oavsett hur hon väljer att gå vidare.

• BlåAugustibröllop

Men det handlar ju inte ens om en vän, utan om en bekant.

• BlåAugustibröllop

När det handlar om bekanta, så finns det faktiskt människor som är närmare personen i fråga som hon hellre pratar med. Om man verkligen vill göra något - varför inte prata med fruns bästa vän och be henne ta hand om det.

Svar på tråden Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?