Och just DÄRFÖR är ni inte bjudna!!
Jag är så arg. Ledsen och bitter. Samtidigt som jag är glad, förväntansfull och livet går vidare.
Om ett par månader så gifter sig jag och fästmannen.
Vi har varit ett par i många år och har barn, hus, ja hela det förbannade kittet!
Vi kommer ha en liten borglig vigsel med bara våra bästa vänner som vittnen, min blivande mans syster och vårt barn med.
Systern ska vara barnvakt på kvällen åt lillen medan vi och vännerna, bara vi 4, ska gå ut på restaurang. (Hon är helt med på det, gifte sig i superhemlighet själv så hon är bara glad för vår skull.)
Våra föräldrar är inte bjudna. De vet, men vi har bett om att få göra detta på vårt sätt i lugn och ro.
Mina blivande svärisar är skilda, så de är nog mest tacksamma att de slipper springa på varandra.
Men mina föräldarr lever ihop, och man kan säga att vi har en ganska knepig relation...
De är ganska välbärgade, och jag har väl "flytt" allt det där med åren. När de fick veta att vi skulle gifta oss började pappa genast gasta om att han går in och betalar alltsammans.
Jättefint, men jag vet hur det skulle bli. Vi skulle vara glada om vi ens fick välja färg på servetterna!
Självklart kan de inte låta bli att läga sig i, fast de inte ska komma. Det kan låta gulligt som att de bryr sig, men mamma har sagt rakt ut att jag får tänka på vad jag sätter på mig, för de vill ju kunna ha BILDEN FRAMME UTAN ATT SKÄMMAS FÖR ANDRA!!!
Min pappa har sagt att vi inte ska ha några DÖDSKALLAR ELLER ANNAT KONSTIGT SOM INTE ÄR TREVLIGT" för så är det.
Vad syftar han på här? Jo, att min M2B är hårdrockare och vad jag vet har vi inte en enda jävla dödskalle i hela huset, och om vi måste välja en stil så har vi sagt att våra kläder ska vara 50-tals rockabilly inspirerad, och OJ vad mycket dödskallar som finns att hämta där, absolut, men kom igen, jag blir bara så ledsen.
De pratar till mig som om jag vore en jädra barnunge fast jag passerat 30 och lever mitt egna liv. Har jobb och inkomst, som självklart inte faller dem i smaken, men det är MITT liv.
Offerkoftorna har de satt på sig. De berättar om att de sagt till allt och alla att deras enda dotter ska gifta sig och de får stanna hemma.
Jag vet att de skulle få spader om de kom. Allt skulle vara fel och pappa sa igår till och med på allvar att han inte tar detta giftemål på allvar då min fästman aldrig frågade efter min hand. Jag fick ur mig ett, "Ja, han fick inte tag i någon get som gåva heller, som ska ges som betalning i samband med frågan!" och då blev han helt galen och började gasta om allt möjligt.
De är gamla, äckligt tradionella (inget fel i det alla ni som vill ha klassiska bröllop, inte riktat mot er!!) och bara allmänt elaka.
De har också gjort klart för oss att eftersom de inte får komma så får vi inga gåvor. (Min lillebror fick nära 100.000 kr i bröllopsgåva för smekmånadsresa), och vi sa att det är inget vi varken funderat över eller kräver. Då blev de arga för det, att jag är hjärntvättad av min arbetarmake, som kommer göra mig till en arbetarhustru som inte bryr mig om pengar,,,,,,,,,,,AAAAAH!!!!
Ja så här är det. Var tvungen att få ur mig allt.
Kom igen, ge mig lite glada tankar.... :)