Chicita skrev 2012-10-02 23:20:35 följande:
Olika tårtor kan vara både jättebra, och superdåligt...
Om man har olika smaker i tårtorna så kan det hända att det går åt mycket mer tårta än vad det skulle göra annars och även att man kanske får mer svinn.
De flesta vill ju smaka lite av alla tårtor och oftast blir flera små bitar mer än en normal bit tillsammans. Men eftersom man är lite mätt efter maten så brukar det annars gå mindre tårta efter en rejäl middag.
Jo man brukar ha tårtan till kaffet. Men en pytteliten mumsbit av brownie går nog ner även om man äter tårta.
Det är alltså mer som en kul grej och för att det är DU så att säga...
Första försöket jag gjorde med tårta med sockerpasta var browniebotten, hallon och grädde och sen sockerpasta ovanpå.
Sockerpastan är ju som att äta rent socker, så jag skulle hellre skippa sockerpastan då och göra typ en gräddtårta med hallonspegel på browniebotten. För det blev väldigt mäktigt och extremt sötsliskigt.
Man kan inte heller lägga sockerpastan direkt på grädden, för då smälter den och börjar läcka ut vätska runt tårtan som inte ser så fräscht ut
![Obestämd Obestämd](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Så du måste i så fall också få in en smörkräm på den tårtan mellan grädden och sockerpastan.
Alla gillade inte choklad på vårt bröllop heller.
Men dom fick äta det som inte var choklad helt enkelt. Vi valde en tårta som vi gillade, det var ju faktiskt vi som gifte oss resonerade vi
Ja alltså det är ju jättesvårt att få fram en smak som alla gillar. Nu måste vi ha ett alternativ till choklad ändå eftersom svägerskans ena dotter är nötallergiker så hon kan inte äta choklad.
Hmm, nej vill ju inte att det ska bli sötsliskitgt, egentligen är sockerpastan mest till för att det ska bli fint. Jag tycker att såna där spegeltårtor ser rätt tråkiga ut om man jämför med de typiska bröllopstårtorna. Är nog lite insnöad kanske.
Ja herregud, brownie kan man väl få i sig oavsett hur mätt man är
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Och vill ingen ha blir det mer över till mig haha!
Detta var ju svårare än väntat måste jag säga. Jag har liksom lite drömt om att göra en tårta med brownie i, har spånat på det från och till innan bröllop ens kom på tal, bara för att jag tycker det verkar kul och väldigt gott.
Det dumma med mousse är väl att det inte går att lägga en till botten på, om det inte är en luftig sockerkaksbotten. Får se vad bagaren hittat på, kanske är jättegott vad vet jag =)
Kanske kan man göra så att personalen skät upp tårtan, så att folk inte smäller på med jättestora bitar som de sen inte orkar äta upp, just med tanke på att man kommer vilja smaka av båda tårtorna.