Ensam med min sjukdom...
Tråkigt att höra att du har fibromyalgi. Har inte det själv men förstår att det måste vara väldigt jobbigt, speciellt att så många inte förstår vad det är och hur det påverkar en.
Jag har panikångest och oro sedan ett år som gör att jag inte orkar så mycket som förr, och inte vågar göra allt jag gjorde innan. Vissa dagar känns riktigt bra medan andra kan vara jobbiga, och det är inte alltid så lätt för de runtomkring att förstå hur man mår. Men så är det väl med ganska många diagnoser, att det inte är så lätt när man inte själv är drabbad.
Jag gissar att du har sökt efter hjälp på olika sätt för din fibromyalgi men vill ändå tipsa om en länk till Kostdoktorn. Det står där om en kvinna som har blivit mycket bättre tack vare att hon äter lågkolhydratkost (hon är inte den enda). Det är många människor som har blivit bättre med sina diverse sjukdomar och krämpor genom en kostomläggning. Och det är inte så svårt heller. Man kan ju alltid prova ett par månader och se, om man inte trivs med det eller inte blir bra så är det ju bara att återgå till sina vanliga matvanor...
www.kostdoktorn.se/&submit.x=0&submit.y=0
www.kostdoktorn.se/kategori/sjukdomar/varkproblem/
Längre ned på den första länken står det om D-vitamin. Brist på D-vitamin är vanligare än man trott hittills, och det upptäcks fler och fler positiva saker med D-vitamin. Bla diskuteras om brist på vitaminet kan ge tex generell värk/fibromyalgi. Jag tar D-vitamintillskott (inte såna från apoteket, det är för lite), och märker redan att jag är mindre trött, sover bättre m.m efter ett par veckor. Det är ju en lätt sak att testa, det finns ingen risk med att ta tillskottet. Du ser mer info på den länken angående dos m.m.
Hoppas något av detta kan hjälpa dig!