Inlägg från: 1700tal |Visa alla inlägg
  • 1700tal

Jag är större än min m2b

Så där ska du inte behöva ha det. Antingen behöver du komma till acceptans med din kropp som den är nu eller så behöver du förändra dig och ditt levnadssätt. Och så som du beskriver skammen kring ditt ätande (som jag känner igen alltför väl) låter det du behöver hjälp med det, oavsett vilket du vill göra.

Att pendla mellan att inte äta och att sen hetsäta är mycket osunt. Din relation till maten bör större fokus att ditt utseende i stunden, tycker jag. På sin bröllopsdag är alla sitt vackraste tänkbara jag, nästan hur man än gör.

Terapi är inte fult eller skamligt, det är en ovärdelig hjälp när ens negativa tankar helt plötsligt börjar styra ens handlingar och val. Ibland räcker det att gå några ggr, ibland krävs det mer.

För min del är den största skillnaden att jag inte längre tycker jag är bra och snygg för att jag är smal, min värderingsskala går inte längre hand i hand med viktskalan. Sen att det här nya ställningstagandet (efter terapin) bidrog till att jag gick ner nästan 20 kg och maten tappade det syfte den hade förut var ett väldigt viktigt steg, men inte det centrala.

• 1700tal
    Anonym (tjockis) skrev 2012-10-06 00:43:45 följande:
    Skönt att se att det fanns någon i min situation. Eller nästan i alla fall ;)

Tack för de uppmuntrande orden, verkligen! Ska försöka hitta en klänning jag överhuvud taget trivs i. Problemet är att när jag bara ser mig själv i spegeln så har jag inga problem med mig själv för det mesta, har trots allt gått ner nästan 10kg i år och jag upplever att det syns litegrann i alla fall. Men sen ställer jag mig bredvid honom och då går det inte längre... Eller så ser jag en bild på mig själv, och så blir jag ledsen. Varför är det så mycket värre på bild än i verkligheten?

Jag har redan planer på att gifta mig i converse, mest för att jag vill ha skor jag faktiskt kan gå i och så såg jag så himla fina bilder på folk som har gift sig i converse (han ska dock ha kostymskor - eller vad det nu heter...). Och lägre än så blir det nog inte ;)

Ursäkta, såg inte att du skrivit ett inlägg till. Det jag skrev ovan var utefter det du bara skrivit i trådstarten.

Men det du skriver här låter ju som en vacklande självbild och att den ibland krockar med andra "bilder" som visas samtidigt. Och sin självbild är inte så lätt att ändra på själv.

• 1700tal
    Anonym (tjockis) skrev 2012-10-06 09:35:19 följande:
    oki mitt nickname blev samma som TS jag glömde kolla de... så bli inte förvirrade.. är en annan än TS som skrivit detta inlägg... (borde finnas spärr för sånt )

Oj, så tokigt!

Men du skrev jättebra. Ang det där med större klänningsstorlekar så är det ett bra tips att åka till Lillys butik i sthlm. De lär alltid ha alla strl hemma (tror de går upp till 52) och deras modeller lär vara mkt smickrande just för lite större brudar. Deras klänningar är jättesnygga om de bärs med lite extra kurvor!

• 1700tal
    Anonym (tjockis) skrev 2012-10-06 17:16:59 följande:
    Har förresten tittat på lillys klänningar tidigare, på nätet, har hittat ett par som jag tycker är jättefina. Får väl kanske ta mig en tripp till stockholm då, med sambo, vägrar lida igenom det själv... Måste man boka tid för provning där?
    Nej, man behöver inte boka tid där. Och efter vad jag hört är de mycket tillmötesgående och trevliga mot lite större brudar, inte alls så där snorkiga som man har hört om några andra butiker. Så tycker absolut du ska ta dig en tur dit, absolut värt det!
Svar på tråden Jag är större än min m2b