Anonym (tjockis) skrev 2012-10-06 09:33:33 följande:
Har själv kämpat med vikten i mer än 15 år. Är 170 lång cirka o gick upp till 115 under gymnasiet pga tröstätande o dålig självkänsla. Det krävdes miljöbyte och byte av vanor för att kämpa sig ner igen, vilket inte är helt enkelt.
Att fråga om hjälp är inte fel i dessa fall. Jag är nu nere i 80 kg men känner mig fortfarande stor, de e inte lätt när ens självkänsla helst vill att man ska kunna gömma sig helt från omvärlden..
Att du gått ner tio kilo är ju jättebra och det syns säkert mer än vad du tror att det gör. Det tar ett tag innan man själv inser det. Pröva att mäta istället för att väga dig, eller båda, för ibland syns det inte på vågen men på centimetrarna.
Angående klänningsjakten så var öppen för ideer och gå in för det mer än att det är kul än att du måste hitta en klänning. För det ska va en rolig upplevelse att gifta sig eller hur?? En för varning är att det kan va svårt att hitta klänningar i större storlekar, men det finns undantag så googla runt lite på nätet o reka är ett tips. Likaså att testa med olika sorters underkläder när du hittat din klänning... kan vara olika vad som passar till respektive modell.
önskar dig lycka till med allt
oki mitt nickname blev samma som TS jag glömde kolla de... så bli inte förvirrade.. är en annan än TS som skrivit detta inlägg... (borde finnas spärr för sånt )