CoolJen skrev 2012-10-08 10:44:40 följande:
daniiel och chicita:
Om man lägger till en förklaring på hemsidan då?
Tänker såhär...jag vill inte och tycker inte att det passar sig med jeans på ett bröllop, så gärna några snygga mörka byxor eller kostymbyxor med skjorta till. Sen får gästen gärna ha hel kostym eler smoking om den vill(om det passar gästen och dens plånbok)
Till äldre kvinnor så passar kanske inte varken långklänning eller kortklänning och en del tjejer kanske föredrar byxor med nån topp istället för klänning.
I klänningvalet tycker jag att det är ok med vilken klänning som helst i princip. Vill man ha kort eller lång klänning så funkar det med bägge.
Jag vill helst se att gästerna kommer såsom de har klätt upp sig till fest, därav festfin...men borde kanske tänka om?
Vi kommer iofs ha ett höstbröllop så antar att det inte blir alltför avklätt.
Vet inte riktigt hur jag skulle få till en kort förklaring. Det försvårar även lite att vi kommer att ha ett slottsbröllop men med buffé, vi är inte ute efter den "stela" stilen på stämmning utan mer bygdegårdskänsla fast i slottsmiljö
Sorry TS för att jag lånar din tråd :)
Då bör du nog ange det i inbjudan.
Ex:
Klädkod - Se hemsidan
Så dom vet vart dom ska leta.
Jag kan garantera att kanske max 60% av våra gäster kollade in vår hemsida och ändå hade vi väldigt väldigt mycket nyttig information där som vi berättat i inbjudan.
Och jag som gillar rim kanske hade skrivit något sånt här på hemsidan sen:
Denna bröllopsdag vår önskan är
att vi delar dagen tillsammans här.
På ett vackert slott vår middag vara.
Men bara vi slipper rumpor bara
så får ni gärna ta vad ni vill till festen
Eller tja kanske inte själva prästen.
Balklänning, kjol, kavaj eller frack
Välj vad ni vill från ert eget klädrack.
För oss är det viktigt att ni känner er fina
Men låt plånboken styra så inte kassan sina