Utan dina andetag.. (lång ts)
Anonym (Dotter) skrev 2012-10-07 00:27:20 följande:
Sitter just nu på sjukhuset och väntar på att min mamma troligen kommer gå bort ganska snart. Till saken hör att vi inte ens berättat om bröllopet för att jag ville överraska henne med att ta henne till en butik och prova klänningar, vi skulle bara vänta på att hon skulle bli lite bättre...... Och nu är hon helt förvirrad och fattar inte ens att vi är med henne.. Har inte orkat berättat sen hon blev sämre heller för att jag själv hade inte pallat tänka på alla saker jag missar och inte kan få var en del av när jag ligger inför döden. Fan!När man är en mamma och vet att man ska lämna sitt barn att klara sig vidare själv i livet, är det gott att veta att den man burit i sitt inre och i sin famn nu kan stå på egna ben. Så har livets gång alltid varit. Den som gått före får släppa taget och den som kommer efter får ta ett steg till i att vara verkligt vuxen. Det är dags för din mamma nu-hjälp henne att släppa taget i visshet om att hon fostrat en kvinna som tänker leva sitt liv och därmed hedra hennes minne.
Det gör ont att ta farväl och man känner både sådant man visste att man skulle känna, och sådant man blir överraskad av. Tillåt dig alla dina känslor och ge dig sjäv tid och plats att känna och reagera.
En varm kram till dig mitt i allt det svåra!