goli skrev 2013-01-23 19:38:50 följande:
Mustikka, tyvärr är Södertälje väldigt långt från där vi bor. Tack ändå! Men Kitkät ska gifta sig i Södertälje oxå, hon kanske e intresserad?
Låter som att ni har det mesta fixat! Jag själv har ingen koll på vad som behöver fixas, känns det som just nu. Men tjejerna skulle vara ambitiösa o skriva listor o sånt o lägga upp det här ikväll. Då kan vi använda det som check-lista! Det e lättare att hålla koll på stora grejer, det e alla smådetaljer som irriterar mig eftersom jag vet att det e mycket som jag inte ens har tänkt på!
Vi gifter oss den 3e augusti o vi har fixat lokal med mat, band, dj, min klänning, sofreh aghd (persisk vigselduk), sprit, filmare, inbjudningskort. Det som e kvar e att välja ut blommor o tårta, hitta fotograf o hyra en bil! o mannens kläder såklart!
Visa gärna bild på korten! Alltid lika spännande att se vad andra har fixat! och hur ser din klänning ut? är den köpt från butik eller beställd från nätet? min är en kina-kopia, beställde från
missfishbridal.com. egentligen är den inte helt färdig, håller på att sy på kristaller o ska fixa ärmar till som ska hänga ner över axlarna. ska lägga upp en bild här när den e helt färdig!
oj en sån lista vill jag se :D För jag märker ju också små detaljer som stör mig, det är stressigt samtidigt som man inte vet vad man mer ska göra. Hade en mardröm inatt, ingen hade strykt klänningen, ingen fixade mitt hår/smink och sångaren kom aldrig. Allt var kaos hahah, vakna med en skräck över att man inte gör tillräckligt hahha!
Som tur var så fixade vår catering allt det där, tårta fotograf, och kanske bilen också om vi vill välja limo. Kläderna till killen kan man hyra eller köpa från vingåker outlet, mina syskon var där och fick super snygga tiger kostymsett för under 2000:-. Jag och killen ska också dit för att kolla om det finns något bra till honom, han vill inte ha en frack och det är hans endra krav, den får honom o lika en pingvin tycker han hahaha!
Min klänning är köpt från butik, den var så sjukt billig att jag inte ens behöve kolla någon annan stans. Du får mer än gärna lägga upp en bild på klänningen sen,
här har du min