Lavelli,
Aaaaah!!!! Så fin din ring är
Gratttis grattis grattis!!! Verkligen superfin! jag kan tänka mig att den matchar fint med alliansringen...iiii!! Ang försäkring, hör runt med olika bolag innan ni skaffar eran hemförsäkring (om ni inte redan har en) för att se vilka som har bäst "specialförsäkringar" för klockor och smycken, för alla bolag har inte det och de flesta täcker endast upp till ett angivet värde (finns på deras hemsidor). Jag ska försöka kolla upp det i dagarna, kan tipsa dig.
Jag förstår att du är rädd om den, många tror ofta att smycken är som pansarvagnar, att de tål allt. Tyvärr så gör de inte det, de måste hanteras varsamt, precis som andra ägodelar, dvs om man inte vill öka risken för att den ska tappa stenar, böjas, klor slits bort, allmänt slitage osv., men samtidigt ÄR de ju till för att bäras och slitas. Jag tycker du gör rätt i att ta av dig ringen du blev friad med hemma, det ger annars "onödigt" slitage. Speciellt när du sover!!! Bomull/papper är värsta slittjuven, tänk på det. Jag får rysningar av att tänka på att min mamma sover, gör trädgårdsarbete, bakar, diskar, gör ALLT med sin solitär, så jag försöker med jämna mellanrum rengöra den ordentligt och kolla så att stenen sitter, men hon sliter ju fortfarande ganska mkt på den. Hennes tanke är väl "äh, saker är till för att bäras", hon har ju en poäng. Lite tvåsidigt det där. haha.
Jag kommer ha min släta ring 24/7, men inser att den kommer också slitas med tiden och bli smalare genom åren och kanske böjd speciellt för att den inte kommer vara så bred till att börja med, det är något jag får acceptera
...Men diamantringen kommer nog åka av när jag är hemma...trooor jag...
äh, vi får se.
Angående er smekmånad, kul och kanske lite tråkigt att den blir uppsjkuten. Kul för att herregud!!! Ni har något att se framemot efter bröllopet, tråkigt för att då får du vänta ett par mån längre. Men samtidigt hinner ni göra er hemastadda i ert nya boende, fixa allt, få bröllopet överstökat, samla er, och åka på semester i lugn och ro. Se det från den positiva sidan
...Jag vet inte riktigt hur vi kommer göra, vi har inte pratat om smekmånaden så, förutom resmål, men jag trooor att vi kommer åka direkt efter, eller ett par dagar efter.
Hmm..vittnen, ja, alltså min blivandes familj har en gudfamilj, som jag förövrigt bara har träffat 1 gång. Jag tycker att vigas är så himla intimt och bland det största vi kommer göra här i livet att det skulle kännas konstigt att bara ta någon enbart för att de tillhör gudfamiljen. Och han kan inte tänka sig ha någon vän+fru som vittnen...hursomhelst, vi är väldigt nära med hans syskon, så det blir förmodligen någon av dem, även fast man enligt kyrkan inte ska ha syskon. Sen kommer min syster (ev hans syster också) vara min tärna. Så jag får lite av båda världar, min syster komma vara min högra hand. Nu var jag inte till någon hjälp här, men jag håller med dig, man vill ha ett par som kommer vara "här" och närvarande i ens liv. Jag tycker att ni borde följa era hjärtan, bara för att ni väljer det ena paret betyder itne det att ni gillar de andra mindre, det är av praktiska skäl, och jag tror att omgivningen kommer förstå det.