Orientaliskt bröllop
KitkätJa, jag tänker mer på att jag vill ha ett prov ex med vår text tryckt på INNAN de trycker upp 150 st... Måste erkänna att jag "latat" mig så in i med bröllopsfix senaste tiden.. Hur svårt är det att ringa ett samtal eller slänga iväg ett mail och fråga liksom?!
Men har haft så jäkla mkt på jobb, ångest av att jag inte tränat på över 2 veckor (det känns), börjat få ont i ryggen, kusins bröllop på fredag och lägenhetsfokus. Men ska maila dem NU!!
Tittade på den sidan du rekommenderade... Ja de korten var ganska dyra, och en del av dem för pråliga. Fanns dock en som hade kunnat vara ett alternativ. Ska se vad korten på Calligraphen kommer kosta per styck med de ändringar och tillägg jag vill ha. Korten utan tryck eller något kostar 20 alt 28 kr beroende på vilken jag väljer. Sen tillkommer ju foliering, text, montering, kuvert osv osv osv... Vet inte hur mkt de är dock. Får kvitta i nuläget, så länge vi båda tycker om korten.
Jag har inte heller beställt slöja... har provat en i Malmö som var SÅ fin. Problemet är att jag inte alls tänkte på att fråga var den var ifrån och jag har inte vägarna ner till Malmö anytime soon... Där jag köpte brudklänningen sa de ju att de kunde beställa den om de visste vilken de var!!
Sen provade jag en kort (inte jättekort!), vilket jag varit ganska anti mot... MEN, det såg så fint ut med klänningen. Så nu funderar jag ju på en lång i kyrkan och sen den korta Lär ändå ta av den också under kvällen men den var så fin. Så fint fall!!!!
Rakt skuren slöja har jag provat...tyckte det kändes jättefel. Rundad, och längre än släpet på klänningen tyckte jag var fint
Precis Goli elegant!! Hoppas också det ordnar sig med lägenhet... är så himla petig i det med. Men känner att det är ju SUPER viktigt...iaf för mig. Jag måste må bra i mitt hem ju, känna att jag vill vara där, att det finns ett lugn, harmoni... det skapar man ju delvis själv men vissa lägenheter man kollat på känns inte som att jag kan se ett harmoniskt hem i det! Dessutom är jag superpetig med kök/toaletter, vilket man så klart kan renovera själv men ja, då ska man ju hitta lägenhet till rätt pris för att känna att man kan lägga en summa på sådana renoveringar. Aja, det ordnar sig...
Pagnie som du säger. Viktigast är att man känner sig vacker, med eller utan slöja. Min upplevelse är också som Kitkät...först när slöjan kom på kände jag riktigt superpirr i magen och som en brud. Men det är olika för alla! Kör på det du känner dig bäst i
Oh, jag fasar OSAndet. Syrianer och OSA!! haha...
Och dukning har jag också funderat jättemkt på! Vet att jag vill ha kandelabrar men samtidigt ser en del vaser så fina ut på borden... :-/ Svårt att bestämma mig för om jag ens vill ha flaskor på bordet men jag är den enda med den tanken typ. Alla andra säger att det är omöjligt att serva 400 pers med dricka. Några flaskor/läsk måste ligga framme. Men vin vill jag inte ska ligga framme, det får serveras!! Och öl vill jag helst undvika på bröllopet. Jag mår illa av doften och bara tanken på öl ger mig rysningar!! Dessutom kan jag faktiskt inte alls minnas att "våra" bröllop brukar ha öl...?! Inte för att man måste gå efter det, men jag tror inte folket saknar öl direkt bland allt annat. Får väl se nu på fredag då min kusin gifter sig. Första bröllopet sen vi började planera vårt bröllop. Nu kommer man ju uppmärksamma sånt man inte nödvändigtvis tänkt på innan!! haha..
Men iaf, ska se om jag kan få upp några inspobilder, som jag tänker ta med till dekoratören.