kitkät skrev 2013-06-11 01:21:57 följande:
Lavelii,
Jag vet inte om jag förstår riktigt vad du menar med "jag har ingen brudtärna, bara våra vittnen", är inte det samma sak? Era vittnen är väl dom som står bredvid er i kyrkan?
Vilken pampig ring du har fått av din blivande man! :)
Jag förstår att du är rädd om den, men vad trist att du känner att du inte kan ha den på fingret jämt. Jag skulle inte ens kunna tänka mig att ta av mig min förlovningsring nångång. Jag gör allt med den, duschar, diskar, städar, sover... Jag vill inte ta av mig den varje gång jag ska göra något utan jag vill känna att den är en del av min hud. Men det är jag det. Sen så är min kanske inte lika ömtålig som din, eftersom min är en enstensring medan din har flera stenar. Men jag tror att den tål en del stryk ändå, så var inte alltför försiktig med den, slit den med åldern. Haha.
Jo, precis. Jag menade mer att vi inte kommer ha fler än dem. Har för mig att ni tjejer kommer ha fler än just 1 par. Och vi har ännu inte bestämt vem som ska vara våra... står mellan två par, och blir det det ena paret så kommer jag vara med i hennes val av klänning osv så att det följer temat osv, och detta par vet att de är tilltänkta och att jag gärna vill ha dem! Och blir det det andra paret så får jag väl sorgligt nog säga att jag inte kommer ha mkt att säga till om. Inte för att jag egentligen inte KAN eller får men för att avståndet gör att jag misstänker att jag inte kommer lägga ner det engagemanget eller att hon kommer göra det heller (men jag kan ha fel!)... Men du/ni kan ju gissa på vilka jag röstar och hoppas på som vittnen!
Anledningen till att vi inte bestämt detta än är det gamla klassiska... "inte trampa någon på tårna"... otroligt trött på det men varken jag eller fästmannen orkar i nuläget ta "striden" med folket runt omkring som EVENTUELLT kan ta illa upp... Men förhoppningsvis blir det bestämt nu i de närmsta veckorna.
Sen tänker jag också att det kanske är annorlunda när man har fler än 1 tärna... känns kanske märkligt om man har 3-4 st och alla kommer i ÖVERmäktiga klänningar, om du förstår hur jag menar?
Ang. ringen... Den är helt fantastisk!!! Är så kär i den!!!! Och jag håller helt fullständigt med dig. Jag vill kunna bära den varje dag i ALLT jag gör. Och hade jag själv valt ring, så hade jag nog haft det med i bakhuvudet i valet. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med denna...den är mer än jag någonsin drömt om! Men i nuläget känner jag att visst jag kan ha den på jobbet osv... men så fort jag kommer hem så tar jag av mig den. Skulle aldrig träna med den heller. Det är synd ja... men skulle något hända den skulle jag gå under känslomässigt! Stenen är så delikat fäst. Var inne hos en guldsmed idag för att jag var nojig att stenen inte satt fast (det gjorde den) och han stod och skådade den ett bra tag och sa direkt att den inte kan vara från Sverige och så klart hur vacker den var (den är ju enligt mig så oerhört vacker!!!!) och avslutar med; "Antar att detta är en ring du vill ha varje dag? Det kan du... men hade jag varit du hade jag INTE duschat, diskat osv med den och håll koll så du inte fastnar med den i kläder eller så. Det kan bli enormt kostsamt om den stenen skulle falla av!" Jo, tackar... gick därifrån med handen i luften så att jag hade uppsikt över ringen heeeeela vägen hem! Funderar på att lämna in den för att förstärka kanterna på den... får se dock.