Oj vilken full fart det är på ert planerande, kul =)!
Pagnie, du undrade vad som tog upp all tid månaderna inför bröllopet...när jag tänker efter så vet jag faktiskt inte haha. Vi hade mycket pysslande kvar månaderna innnan, det ingick ju inte full dekoration av stället och borden så vi ordnade med menyer, lite dekorationer till trädgården och bordsplaceringslappar. Bordsplaceringstavla. Underkläder, skor och smycken. Sen var det frisör, florist, underhållning till festen, regelbundna provningar av tärnklänningarna som min mans mormor sydde (jag var tvungen att följa med varenda gång eftersom mormor inte pratar så bra svenska!). Framför allt sista månaden var stressig, vi hade möten med alla (fotograf, filmare, dj mm) för att stämma av planeringen. Ansiktsbehandling, massage, manikyr, pedikyr osv osv.
En annan sak som tog mycket tid var att vi gorde "körscheman" för dagen innan då vi hade en stor grillfest för släkte, bröllopsdagen och dagen efter då vi hade brunch för de gäster som valde att sova över på stället. I schemat hade vi t.ex. skrivit namn och ansvarsområde för varje person som hjälpte till, t.ex. vem som skulle ta emot fotograf och filmare, vem som skulla ta emot vigselförrättaren, vem som skulle ha kontakt med dj'n under kvällen osv osv.
Som ni märker är jag ett riktigt kontrollfreak ;)