I'm back =), har varit och tränat en sväng och nu sitter jag i soffan och försöker att umgås med min man som bara har ögon för någon fotbollsmatch på tv!
Jag ska försöka skriva ner alla låtar vi hade vid olika tillfällen, jag hade en lista på min förra dator men den datorn har kraschat sen en månad. Men jag får se kanske kommer ihåg allting ändå =).
Goli, jag älskar oxå den låten (artist: shamaeezadeh låtnamn: yek dokthar daram...tror jag att den heter iaf) och den passar perfekt för far- och dotterdansen . Mor-sondansen kommer jag tyvärr inte ihåg namnet på låten, har försökt hitta den på youtube men inte lyckats, men Pagnie du kan fråga Poria för det var han som kom med idén från första början =).
Till sofre aghd hade vi låten mobarak bad (det finns olika personer som sjunger den men vi hade Rushids version) när vi kom in i rummet och sen shahdoomad med Viguen efter ceremonin. Vi hade ingen mulla utan precis som ni har tänkt Goli, hade vi istället en symbolisk ceremoni där min morbror läste en dikt och sen frågade om vi tager varandra osv osv. Den riktigt vigseln får vi ta om vi tänker åka till Iran tillsammans någon gång!
Fler förslag på persiska låtar: till knivdansen hade vi låten Sabzehzar med Bijan Mortazavi, till tårtan kom dj'n med ett bra förslag på Mobarake med Mansour..det är verkligen en glad och härlig låt och passar perfekt till att skära tårtan, medans alla åt tårta hade vi Zendegi ba tou med Moein..en väldigt fin låt med härlig text.
Vår första dans dansade vi till en mix av mano bebaksh med Kamran och Homan som sedan gick över till Bryan Adams Everything I do...det blev perfekt för oss eftersom vi från början inte kunde bestämma oss för om vi skulle ha en persisk låt eller "internationell"...men såhär blev det perfekt så det är ett bra tips om ni har svårt att välja mellan 2 låtar =). Poria ordnade så att det blev en fin övergång mellan låtarna!
Oj nu blev inlägget lite rörigt kanske, jag markerar alla låtar med fetstil så att det blir tydligare för er =)