goli skrev 2012-10-18 14:38:19 följande:
Vad skönt att det har löst sig! Hurraaaa!!! Slappna av lite nu o njut av de här känslan... Härligt att alla pusselbitar föll på plats! Vilken tur att du ringde igen och frågade, hahaha!!!
Låter kul att ha med fler personer i bilen. Då kan ni ha en ordentlig förfest i bilen, hihi! Får jag fråga hur mycket det kostar att hyra en Rolls Royce och vilket företag det är? Har de andra bilar också? Vi har inte fixat med bilen ännu, letar eter ett hyrföretag med lite finare bilar...
Vi har inte lyckats hitta ngt filmkamera-team än heller. Vet att det finns många iranier som sysslar med sånt och iom att de är iranier så har de ju bra koll på hur det går till på persiska bröllop, vilka moments som är viktiga att fånga osv. Problemet e att det svårt att veta om de faktiskt är bra! Har hört många skräckhistorier, tyvärr. Vilka är det ni ska hyra? Har de bra rekommendationer? För själva bröllopsporträtten ska vi be min kompis man fota oss. Han har bra utrustning och är riktigt duktig. Måste bara ta tag i oss och fråga! Men tror inte det ska vara några problem.
Jaaaaa... det känns riktigt skönt! Det företaget som vi ska hyra bilen har en hemsida:
www.brollopsbilar.se. Bilen som vi ska hyra är en Rolls Royce Phantom, som rymmer 7 personer (vi ska ha två brudtärnor och två bestmans). Vi vill ha bilen i tre timmar och då kommer det kosta 5500 kr. Det beror helt på sträckan som man ska åka också. Vi kommer ju åka ganska långt, från Botkyrka - Mariefred - Södertälje. Vissa biluthyrningsföretag har som så att tiden startar när dom lämnar sitt garage och slutar när dom är tillbaka i sitt garage. Men det här företaget har så att tiden för dom tre timmarna börjar när han plockar upp oss och slutar när han släppt av oss i slutdestinationen. Så vi betalar precis för dom timmar vi har tillgång till bilen! Om du googlar så kommer fler företag upp som hyr ut bilar. Det finns t ex
www.bfm.nu också. Det finns fler olika företag, beroende på vad ni vill ha för bil! Men ingår inte transport i ert paket hos Santa Maria?
Filmkamera-team ingår ju i vårt paket hos Panorama! Så jag vet inte vilka det är, eller om dom är bra, men jag hoppas det iaf! Om jag ska vara ärlig så är fotografierna viktigare för mig än filmen, därför så kommer vi lägga lite extra pengar för att anställa en fotograf som vi vet är bra (för porträttfotografering), utöver filmkamera-teamet! Så jag känner att då kan inte mycket gå fel - dom filmar och redigerar filmen och så är det klart! Det jag kommer säga till dom som kommer filma bröllopet är att när dom redigerar filmen så får dom inte lägga till massa olika effekter. Då blir jag nöjd. Du kanske vet vad jag menar när jag säger "effekter", har du sett vissa bröllopsfilmer där dom typ klipper ut parets ansikte och så har dom "rymden" i bakgrunden och massa blomblad som svävar och ja, Gud vet vad! Haha..
Men ingår inte filmkamera-team i ert paket heller? Jag trodde Santa Maria hade samma princip som dom andra orientaliska festlokalerna, alltså att dom har olika paket där allt ingår.
Men ett tips är att när ni väljer ett filmkamera-team så kan ni alltid fråga dom om att få titta på ett exemplar. Då brukar man kunna få låna med sig en bröllopsfilm hem för att få en bild av hur dom filmar och redigerar osv.
Har du någon aning om vad kamerafilm-team tar i pris?