kitkät skrev 2012-10-14 20:52:39 följande:
Våra vänner har vi vardaglig kontakt med, så dom behöver inte ringa för att tala om ifall dom kommer eller inte, dom kan vi höra efter med själva. Men vi tänker att det är smidigast om vi lämnar telefonnummer till våra föräldrar så att släktingar som jag och min fästman inte har vardaglig kontakt med kan ringa till våra föräldrar, som dom har bättre kontakt med. Men vi får se hur vi gör med det där, vi har inte kommit så långt.
Det låter bra med ett "barnrum", då får barnen leka och sen sova när dom känner sig trötta och då kan föräldrarna slappna av.
Jag ska kolla upp tryckföretagen som ni tipsat om!
Föresten, vet någon av er något om "Drottninggatan Brud och fest" i Stockholm? Det står på deras hemsida att dom kan sy upp brudklänningar efter ens önskemål. Jag kontaktade dom och skickade med bild på en klänning som jag gillar och frågade vad det skulle kosta att sy upp en kopia, och dom skrev att det skulle kosta 6000 KR. Dom har tydligen folk som syr upp klänningar i Libanon, därför blir det mycket billigare.
ja okej. det blir nog bra säkert. vi lämnar som sagt uppgifter till både oss och svärföräldrarna så får dom välja. :D
Ja men det här med barnrum tyckte jag var en bra idé. Så det kommer nog att uppskattas skulle jag tro. För det är nog som goli många som kommer från andra städer och så kan nog ha svårt att hitta barnvakt.
Nej jag vet faktiskt inget om den affären, jag tänkte gå dit men jag hittade ju min dröm på en gång så det spelade ju ingen roll haha.
Men 6000 låter ju som ett jättebra pris i alla fall. den tanken kanske man skulle haft innan man la ut det dubbla och lite till på en klänning. :S
Men min syster fick sin uppsydd, inte av dom då men ändå och det tyckte jag inte blev bra så jag var nog lite rädd för det där.