goli skrev 2012-11-16 15:48:36 följande:
Pagnie, välkommen tillbaka! Du med dina milslånga inlägg alttså... suck...
jaja, får väl lägga ner en del av min värdefulla tid som läkarstudent på att läsa det. Och vet du, det här är första året som det är såååå chill att vi inte har ngt att göra, hahaha! Om jag vetat det hade jag sökt till läkarutbildningen för länge sedan! Fast om en månad har vi vår första tenta och det är i onkologi. Inte det mest uppiggande ämnet men kommer vara en expert inom ämnet cancer i ca 2 dagar, dagen före tentan samt tentadagen och efter det kommer jag glömma allt. True story! Så om ni har funderingar om något passa på att fråga mig då!
Hahaha! En sked socker? Skulle gissa på att någon stackare hade lågt blodsocker men man vet ju aldrig o nu e jag nyfiken så det får du gärna berätta mer om! Vad duktig du är som pallar med sån stress! Och jag vet att det inte är bra i längden men jag föredrar faktiskt såna dagar framför att bara sitta o inte göra något. Tiden går så långsamt då. Fast ibland är det ju skönt självklart. Men som du sa tidigare, så länge man inte tar med sig arbetet hem så funkar det!
ja, min blivande försökte också övertyga mig om att hyra en klänning. Jag blev mållös där ett tag, visste inte alls vad jag skulle svara eftersom det var helt uteslutet. Roligt att tjejer o killar kan tänka SÅ olika ibland! På tal om underkjol, har du provat med din klänning så du vet vilken du ska ha? Jag har lite problem med underkjol och antal ringar o sånt fortfarande. Har fått lite tips men har för mig att underkjolen som jag provade med min klänning för länge sedan var annorlunda än det jag fått tips om!
Låter som en jättefin kombination med blått, silver och vitt! Ojojoj, nu känner jag mig verkligen efter, har ju inte alls kommit så långt... Och vad gulligt med armbanden, såna presenter är verkligen ett minne för livet! Dina tärnor kan också skatta sig lyckliga!
Och sist men inte sist: STORT STORT GRATTIS TILL DIN SYSTERDOTTER! Vad roligt! Nu kan du låna henne och öva lite, hahaha!
haha japp det är min payback för att ni skriver mycket istället. Jag ska komma ihåg att fråga dig om lite cancer sen. Du kan ju forska i hur dom idioterna kunde missa en livmoderhalscancer på en 2-åring som hade nått stadie typ 4 med blödningar och en synlig tumör på både cellprov och vid gynundersökningar? Där har du något att bita i. Samt varför dom hade det geniala tänket att nej men du får behålla din livmoder så du behåller din kvinnlighet även om den inte fungerar för vadå? cancerna kan väl inte sprida sig heller?
Ja som sagt har du en lösning på det får du gärna komma med det. Kan säga att patienten, min kompis avled ca 1,5 år efter detta.
haha nej ingen stackare med lågt blodsocker utan en stackare med hicka. Haha. Något om att socker kan reta nervus vagus och kan få hickan att upphöra eller något sådant. aldrig hört tidigare men roligt var det. Kan dock säga att denna dagen var like hemsk om inte värre än gårddagen. dock var jag kirurgsyrra idag och det var hemskt läge där ett tag när ALLA andra sköterskor var på larm och jag och 1 sköterska till var ensamma på resten av akuten men kirurg, medicin, barn, gyn, öron och ortoped. fan vad kul vi hade det, NOT!
äh skit i dom där karlarna dom är knäppa ändå. haha dom får för sig så mycket så. Nej jag har inte provat med underkjol men ska till samma ställe som där jag köpte klänningen så ska hyra av dom faktiskt. sambons kläder ska också hyras där. så då blir det enkelt. :D
Bröllopsmässan är helgen 25-27 januari.
Tack så mycket men öva på barn har jag gjort massor. det är inga större problem. så jag vill helst att dom här 5 månaderna ska gå jättefort så vi kan baka en egen bebis istället. haha.