Haha, känns det inte tråkigt att ha allt klart redan? Jag drar ut på det, så att jag har någonting kvar ända fram till bröllopet. Just nu har vi kvar att fixa bröllopsklänningen, tärnklänningarna, brudbuketten, tärnbuketterna, mannens & bestmännens kläder, inbjudningskort, festprogram, såpbubblor, ev. favoraskar, bestämma form/smak på tårtan, träffa filmkamera-teamet och planera dagen, ordna spriten för festen, och säkert mycket mycket mer som jag inte kommer på just nu. Jag tycker det är rätt så skönt att ha en del kvar att göra, det är ju ändå 9 månader kvar och jag tycker det roligaste med tiden tills dess är just planeringen, så jag vill ha att planera ända fram till bröllopsdagen.
Jag börjar faktiskt fundera mer och mer på att beställa min klänning från Kina. Jag har varit helt anti det tidigare, men nu när jag har kikat på KIna-trådarna här på BT och sett vilka fina klänningar det blir så börjar jag tänka om. Det finns två sidor som verkar vara bäst på det: Landybridal & Millybridal. Jag såg en spetsklänning som dom sytt, som såg jättefin ut och verkar ha bra tygkvalité. Jag tänker att OM klänningen inte skulle uppfylla mina förväntningar så kan jag ju alltid sälja den vidare och köpa en i butik. Det handlar ju ändå bara om några tusenlappar istället för 25.000 kr. Kanske värt att chansa faktiskt. Jag vill ju ändå ha en rätt så enkel klänning, inga kristaller, pärlor eller annat krimskrams. Jag vill bara ha en v-ringad spetsöverdel och nederdel i tyll.
Vad är du nervös för Pagnie? Att det börjar närma sig? Du får stålsätta dina nerver, det är för tidigt att vara nervös nu! Det är ju hela 7 månader kvar typ. Men jag kan också bli nervös ibland, måste jag erkänna. Det känns så overkligt att jag håller på att planera dagen som jag alltid drömt om. Jag har nära vänner & kusiner som gift sig redan och jag har undrat om jag också en dag kommer få uppleva den dagen. Och snart är den här! Så visst är det lite nervöst...