Pagnie,
Haha, du är så söt! Det är ok att det blev två inlägg denna gång, jag förlåter dig.
Jag tycker absolut att du ska dra med din fästman och låta han prova lite olika modeller, t ex smoking, frack eller jaquette! Du kan säkert övertala han att i alla fall testa, det skadar ju ingen!
Även om ni inte gillar det, så kan det ju se helt annorlunda ut på honom. Kanske ser han sjukt snygg ut i det och ni ändrar er? Alltså jag menar inte att man nödvändigtvis måste ha så högtidlig klädsel som brudgum på bröllopet, men man kan i alla fall prova och se om man passar i det? Som sagt, det finns nog inga andra tillfällen i livet som man annars kommer kunna klä upp sig så mycket.
T ex min väninna berättade att när hennes man skulle prova kläder inför deras bröllop så var jaquette det sista han skulle kunna tänka sig, ändå blev det just jaquette till slut. För han tyckte att klädseln var så fin på honom ch han kände sig mest bekväm i det.
Men om din fästman nu inte alls vill ha annat än kostym så tycker jag att ni ändå hittat en fin kombination - kostym med väst och kravatt! Det är faktiskt väldigt fint och just kravatten får det att se lite mer uppklätt ut! Och då är det fint att era bestmans ska ha slips. För då sticker din brudgum ut!
Det finns en butik i Sthlm som hyr ut högtidskläder till män. Jag vet inte vad butiken heter, men den ska tydligen ligga bakom Dramaten. Jag ska ta reda på vad butiken heter så återkommer jag. Hursomhelst... Dom har tydligen riktigt bra service och om klädseln man väljer är t ex för stor, så syr dom om efter ens storlek. Han som jobbar i butiken är tydligen jätteduktig och kan sin sak. Vi ska dit med min fästman och våra bestmans så snart vi får möjlighet!
Vad gäller frisören, så tycker jag absolut att du ska köra på det. Vet du om hon är bra på sin sak då?
Priset är helt ok. Du får ju mycket för vad du betalar... Och att du kan gå tillbaka efter tre månader för bara 1000 kr är bra!
Vad läskigt att du nämner "toalett-korgen", jag tänkte faktiskt på det idag. Jag ska nog också skriva en lista, så kan vi dela med oss av våra listor till varandra?