goli skrev 2012-10-20 16:04:24 följande:
När det gäller sofreh aghd så har jag faktiskt lite info om det. Min mamma har nämligen varit och tittat på båda ställen. Shabnam (
sofrehaghd.com) har mycket mer material och bättre kvalitet men sen är hon dyrare också. Hon tar runt 8000 om hon ska fixa allt själv dvs dukningen och sånt. ett annat alternativ är att man bara hyr material av henne så får man duka själv och om jag inte har helt fel så går det på runt 4500 kr. Tror jag. Affi (
persianbride.se) tar ca 5000 kr och då dukar hon också allt åt dig. Men min mamma var inte helt nöjd med hennes prylar. När mamma pratade med shabnam fick hon åka hem till henne och titta på olika uppdukningar men med Affi gick det inte, utan hon fick åka till ett bröllop där hon höll på att duka upp allt. Jag rekommenderar dig att kolla med båda innan du bestämmer dig. Inte alls lätt, jag vet! Förresten, hur träffades du och din sambo, Pagnie, om man får fråga?
När det gäller tårta hade vi tänkt oss en klassisk tårta. Har inte bestämt hur den ska se ut än men den kommer garanterat innehålla vitchoklad och hallonfromage... mmm... min blivande blir alldeles tokig när man nämner vitchoklad, hahaha.
Jättekul att få lära känna er, tjejer!
detsamma du. helt underbart att ha er med.
Du jag skulle inte ha något problem alls med att ha två nyutbildade där faktiskt. ni skulle säkert göra ett bättre jobb än vissa där. Har haft patienter som ingen utav varken kirurg eller medicin ville ta hand om så dom bara bollar mellan och skyller på varandra. Det är enligt mig inte okej. Så jag tror ni skulle göra det mycket bättre. och nya kanske inte har erfarenheten men dom ser fan patienterna. bara ni har ett bra bemötande och jobbar MED sköterskorna och inte över dom så kommer det där gå jättebra. Vi sköterskor ÄLKAR dom läkare som faktiskt pratar med oss och har en dialog och inte bara kör över. Jag menar läkarna skulle aldrig klara sig utan oss precis som vi inte klarar oss utan dom men det är tyvärr många läkare som glömmer det.
Man märker ju det i vissa avseenden, fick till exempel lära en läkare att sätta kateter men samtidigt så lärde en läkare mig att sy så vi får ju igen det båda två.
Älskar akutsjukvården. det är helt underbart. det händer så mycket och man får se så mycket. kan inte säga annat än att där ska jag bli kvar. underbart jobb och underbart folk.
Ja men nästan så att det är mer värt att ta shabnam då. det kan ju vara värt det i slutändan ändå. såg bilder påp hennes och det såg jättefint ut. det är nog värt dom där tusen extra. men jag får fundera på det.
Åh jag älskar också hallon och vit choklad så det där skulle vara perfekt. vill också få ihop det så. vi hade hallon och vit chokladmousse på vår förlovningsfest, såååå god var den.
Vi träffades på universitetet när jag började. Han hade redan varit där i tre år när jag kom men han var fadder åt de nya så vi träffades under nollningen. flyttade ihop efter 4 månader bara. haha. Men det tog 9 månader innan hans föräldrar fick veta något, haha.
Men kan säga att han var lite svårflörtad där i början. Men det var sååååå värt det. han är det bästa som har hänt mig. Så när vi gifter oss har vi haft 4 underbara år tillsammans :D
Hur länge har ni hängt ihop?