Goli,
Att servera alla småplocksrätter på samma gång kommer inte riktigt på fråga. Jag vill inte att borden ska stå tomma någongång. Det är så på syrianska bröllop, speciellt dom som dricker alkohol uppskattar att ha något tilltugg till. Småplocksrätterna är oftast kallrätter, så det är inget som måste ätas varmt, förutom varmrätten då.
Alla rätter kommer att serveras på borden, men så fort något tar slut, så serveras det mer av det. Så det blir som en buffe, fast som serveras på borden!
Så först serveras alltså några småplocksrätter, sedan varmrätter, sedan några till småplocksrätter så gästerna har något att tugga på när dom dricker... Och till sist tårtan och fruktfat etc.
Men det ska nog gå att lösa, det är bara jag som klurar för mycket. Jag är ju varken den första eller sista att ha ett sådant upplägg. Alla syrianska bröllop med syriansk mat har så. Det är bara det att jag inte vill vänta med tårtan till kl 24-01 som på andra syrianska bröllop. Jag får helt enkelt ta den diskussionen med Panorama och se hur det brukar göras när brudparet vill skära och servera tårtan lite tidigare än "normalt".