kitkät skrev 2013-02-12 11:53:01 följande:
goli,
Ja, jag ska verkligen göra som du säger, försöka planera vilka butiker jag ska till utifrån öppettider etc. Jag är väldigt tveksam till att jag kommer hinna med alla butiker som jag listat och därför så tänker jag prioritera favoriterna och åka till dom andra i mån av tid. Jag har tyvärr ingen möjlighet att åka ut på fredagen!
Men t ex butiken Lilly är ingen favorit, jag har hittat på deras hemsida och dom har inte den typ av stil som jag är ute efter tror jag. Bröllopskällan har dålig service, har jag hört från flera håll. Garamaj likaså. Så jag vet inte om jag känner mig så sugen på att slösa min tid hos dom. Men samtidigt så har Garamaj fina brudklänningar och Bröllopskällan har ett märke som jag är lite intresserad av att titta på. Så kanske värt att ge det en chans ändå? Cosmos har jag också läst negativa omdömen om, tydligen väldigt otrevlig personal.
Men dom butiker som jag känner att jag absolut måste hinna till är: Stockholm Brud & fest, White Birds, Milagro De Nahrin, Drottninggatan Brud & fest samt Bröllopsbutiken. Visst borde jag hinna till 5 butiker på 6 timmar? Hur länge var du i varje butik?
Jag tänker att jag ska bara testa klänningar som stämmer överens med den modell som jag tänkt mig. När jag var i Degerfors så var vi där i säkert 1,5 timma men det var för att jag först fick vänta säkert 30 min på att få prova, och sedan så provade jag massa olika modeller som jag inte ens gillar - bara för att vi inte hade bråttom och det var kul!
Vad skönt att det löst sig med frisör och makeup för dig! Jag funderar också på att ringa och boka hos Make up Store snart, men jag vill hitta en frisör först också.
Oj det var verkligen lite tid. Men har du kollat så att dem har dropin? för har för mig att det är ganska fullt och man ofta måste ha bokningstid för att prova. Hoppas verkligen du hittar din dröm snart =) Det är jätte roligt när man provar nytt och du ska njuta. Kan inte du vara där redan på fredagen?
Förresten tjejej har ni funderat över smekmånaden??
Och tack för stödet, var så nojjig över håret men ska behålla henne då. Blev så osäker men der är så jag vill ha håret, helt uppsatt o fingervågor. Sen en tiara i mitten. Och frisören kan nog sin grej, tror man stressar sig över allt. Får betala 2000 kr för henne och det är mer i prisklass än 3500 kr. =)