Pagnie skrev 2013-03-14 07:11:08 följande:
Trevlig du är då Kitkät!!
Va? Vad menar du?
Jag antar att du syftar på att jag inte skrivit till dig senaste veckan? Men om jag tittar i tråden så har du inte skrivit till mig heller... Som du kanske förstått när du läst mina inlägg den senaste veckan så har jag mått riktigt piss, det har känts som att jag begått mitt livs största misstag eftersom jag valde en brudklänning som jag lät mig övertalas att köpa av både personal & mitt sällskap, när jag egentligen visste att den inte var den rätte! Du kan bara tänka dig hur dåligt jag mått, när det handlar om så mycket pengar också!
Både
goli &
Mustikka har skrivit till mig och försökte uppmuntra och stötta mig i detta dilemma och då är det väl ganska naturligt att jag skriver tillbaka till enbart dom? Du har ju knappt skrivit på tråden och när du skrivit, så har det inte varit riktat till mig så då har jag inte skrivit något tillbaka av den anledningen! Jag har varit upptagen med mitt problem, men det får man vara ibland. Och jag märker att du också har varit upptagen med dina inbjudningskort... Det är också helt ok!
Men jag förstår inte varför du skrev en sådan kommentar som "Vad trevlig du är då". Jag menar, under senaste veckan, på vilket sätt har du varit trevlig mot mig? Du har inte skrivit ett ord till mig, trots att du kunnat läsa att jag mått piss. Du har varit inne på tråden ett par gånger och skrivit om dina inbjudningskort, men inte slängt en enda kommentar till mig. Och då har du ingen rätt att kalla mig för otrevlig för att jag inte skrivit något till dig.
Du har absolut ingen skyldighet att uppmuntra eller stötta mig och jag kräver såklart inte det!
Jag tycker bara det är skönt att få skriva av mig på tråden ibland, eftersom att vissa saker vill man inte ta med sina kompisar. Ni förstår mig många gånger bättre, i alla fall när det kommer till bröllop och allt vad det innebär!
Så visst, jag kanske inte har skrivit till dig om hur FINA dina inbjudningskort är, och det kanske du tolkar som otrevligt. Men du har inte heller skrivit till mig Pagnie, och jag har som sagt skrivit
tillbaka till
goli &
Mustikka för att dom skrivit till mig och försökt uppmuntra mig. Det har känts skönt att kunna ventilera med någon som förstår en. Så jag ber om ursäkt ifall jag har sett förbi dina inlägg om pysslande och inbjudningskort, men jag har ärligt talat inte haft ork till det med tanke på hur jag mått!
Och enligt dig så kanske det är en överdrift att må så dåligt över en klänning, men för mig handlar det främst om pengarna som jag lagt ut i onödan och som jag kommer förlora, oavsett om jag får klänningen såld eller inte! Och så måste jag lägga ut ännu mer pengar på den andra klänningen som jag gått och blivit kär i.
Och föresten, dina inbjudningskort är jättefina! Du har verkligen lyckats.
Inlägget som jag skrev ovan till
goli, om att det känns som att vi kommit varann nära och att vi måste hålla kontakten efter resans gång, det är riktad till
dig,
goli &
Mustikka! :)