Orientaliskt bröllop
Pagnie,
Jag tröttnar aldrig på dig. Jag glömde skriva tack till dig också, för att du tog dig tid och gav mig smakråd angående färg & tyg till tärnklänningarna!
Viola,
Men vet du vad? 16 nov, det är långt kvar tills dess. Vi har planerat på riktigt sedan i okt och vi gifter oss i sept, och ärligt talat så tycker jag inte att vi har behövt så lång tid! Det beror på hur effektiv man är! Det finns perioder då vi inte har planerat alls, och ändå så har vi gott om tid.
Vad gäller klänning så förstår jag om du har panik, men vet du vad? Jag gifter mig i sept, och jag köpte min brudklänning för bara några veckor sedan. Och det är en beställningstid på 3-4 månader så den kommer inte förrän juni - juli. Du hinner! Men jag skulle nog säga att det börjar bli dags för dig att hitta en klänning snart, dra inte ut på det för mycket, eftersom att det på vissa brudklänningar är en beställningstid på 6 månader!
Försök att inte gripas av panik. Jag gjorde det stora misstaget att jag greps av panik och gick ut och leta efter en brudklänning och så provade jag en som fanns i butik, stod och tvekade i över en timma och sedan lät jag paniken ta över och tänkte "Jag måste ju köpa en klänning nu, så jag köper den".
Och så slog ångesten till eftersom jag inte kunde glömma Mori Lee-klänningen som jag ville ha, men som inte fanns i butik. Klänningen som jag köpte och föröker sälja nu är jättefin, i spets med axelband etc, men det var kärlek vid första ögonkastet jag kände för Mori Lee-klänningen!
Men så bestämde jag mig för att lägga ut brudklänningen som jag köpte till salu och så åkte jag till Sthlm igen och beställde till slut min drömklänning från Mori Lee. Men jag ångrar surt att jag lät paniken och stressen ta över! Så det jag vill säga: Ta det lugnt! Du kommer också hitta din drömklänning, men låt inte paniken styra över ditt val!