september13 skrev 2012-11-07 16:25:13 följande:
Hej på er tjejer!
Tack för välkomnandet i det här forumet!
Jag ska gifta mig i mitten av september 2013 som det ser ut nu. Min blivande man är syrian och jag svensk så det kommer bli ett blandbröllop.
Kyrka, lokal och sångare är bokat men eftersom vi inte känner oss helt 100 på lokalen så kanske vi kommer byta (då kan även datumet ändras)
Vi ska på bröllop i helgen i lokalen vi har bokat så vi får se då om allt verkar bra. Vi vart inte så jätte imponerad av kille som ansvarar för lokalen när vi träffade honom första gången.
Eftersom jag är svensk så har vi valt att gifta oss i svenska kyrkan men festen kommer blir syriansk rakt igenom
kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid tanken att det blir ca 400 gäster på mitt bröllop..haha...
Känns som vi inte kommit så jätte långt i planeringen men det får dra igång när allt med lokal och så är helt klart.
Just nu letar jag efter massa inspirations bilder på bröllopsklänningar..känns som det roligaste med hela planeringen
Kan inte ni andra tjejer skriva en liten kort sammanfattning om ert stundande bröllop?
Så slipper jag sitta och läsa igenom alla 17 sidor som ni lyckats producera.
som sagt välkommen, vet inte om jag sa det. haha. Är lite uppe i det blå nu tror jag.
Jag gifter mig med en iranier och jag är svensk. Så det blir ett svenskt/persiskt/kurdiskt bröllop så där har vi en del att få ihop. Men det ska nog gå.
Det som är fixat är lokal och där ingår massor:
limousine fotograf kameraman dekorationer mat öppen bar tårta blommor mat chokladfontän med fruktbuffe DJ brudbord barnrum med tillhörande barnvakt
och säkert en massa annat som jag glömt bort. Sen har vi även fixat en till fotograf, ett ställe som trycker alla våra trycksaker så dom måste vi börja fixa med. Dock är det sambons jobb haha.
Vi har även hittat kurdiska spelmän, kollat över sofre aghd, bokat kyrka.
Sen har jag även köpt klänningen och valt vigselring.
Ja det var lite kortfattat med var vi gjort. Känns som det inte är så mycket kvar i alla fall. Sambons kläder måste vi hitta också men det är ingen brådska.
Ja just det vi gifter oss 13 juli. :D