Orientaliskt bröllop
Hej Socionom! Välkommen till vår tråd!
Förstår att du inte kan sitta o läsa alla inlägg, hahaha! Men vi har hållit på här i snart ett år och här inne har vi pratat om nästan allt mellan himmel och jord och samtidigt fått möjlighet att vädra alla tankar, aggresioner, sorger och glädje!
Håller med det Kitkät skrev, att det bästa är att börja med en lokal för annars blir man smått tokig! Som jag skrev så har vi bokat White Palace, före detta Santa Marias festvåning. Priser har jag tyvärr ingen koll på längre, har skrivit det någonstans i alla dessa inlägg men jag tror inte det spelar så stor roll eftersom vi bokade för över ett år sedan och han som har hand om stället (Danny Hanna) har gjort många många förändringar. Har du kollat in facebook-sidan?
Sen kan jag berätta lite kort om vad vi ska ha och hur vi har bestämt:
ca 150 gäster
persisk buffé (med persisk kock, detta var ganska avgörande för oss eftersom de andra lokalerna erbjuder persisk mat men det lagas inte av iranier)
tårta som vi valde tillsammans med lokal (fantastiskt vacker lokal)
min brudklänning beställde jag från en kinasida (missfishbridal.com) som är en kopia av Maggie Sotteros Nora (kan förresten rekommendera dig att titta på Maggie Sottero-klänningar på www.maggiesottero.com eftersom där finns det något för alla smaker. Dyra dock om man inte gör som jag och beställer en kopia, finns många bra sidor här på bröllopstorget med tips om bra sidor bl a
www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html
Jag ska fixa min uppsättning hos en som heter Karam, jobbar på Elite på Stinsen i Sollentuna
Make-upen ska fixas av en sminkös på make-up store, också på Stinsen
Vi ska åka på smekmånad till Bali, veckan efter att vi har gift oss.
Hm, vet inte om jag fick med allt som du ville veta men fråga bara så gör vi så gott vi kan att svara på dina frågor. Men som sagt, börja med lokal. Har ni det fixat så går det mycket bättre att planera resten!