kitkät skrev 2013-04-11 22:56:37 följande:
goli & Pagnie,
Jag är också orolig för det där med OSA. Jag är verkligen ett kontrollfreak och vill helst att tillomed min mamma och pappa ska svara om dom kommer eller inte! Haha. Typ så stort kontrollbehov har jag.
Vi angav fästmannens mobilnummer, mitt mobilnummer samt mina föräldrars hemnummer på inbjudningskorten. Varför jag valde att ange mina föräldrars hemnummer är för att jag lider av en skvätt telefonskräck och jag svarar aldrig på nummer jag inte känner igen. Då är det bättre om mina föräldrar tar samtalen från släkten. Och vänner etc hör ju såklart av sig till mig ändå.
Vilken otrevlig kille ni råkade ut för goli. Om jag var ni så hade jag ringt till chefen och påtalat detta. Jag skulle faktiskt bli lite orolig, vill ni verkligen åka med detta bolag? Det verkar ju som att ni har haft väldigt mycket krångel ända sedan bokningen!
Jag förstår din tanke Pagnie, detta med om man ska åka runt mycket under smekmånaden eller inte. Både jag och min fästman vill ha en lugn men ändå aktivitetsfylld smekmånad. Och Mauritius känns perfekt för vår del, för ön är rätt så liten och då kan man resa runt hela ön på tre veckor utan att behöva jäkta. Det är därför som vi valde bort Filippinerna, det är alldeles för stort och det skulle innebära att vi måste resa mycket inom landet, med flyg eller båt. Och för mig är det ett stressmoment - bara tanken av att jag behöver resa längre sträckor inom resemålet! Jag tycker det är kul med "upptäcksresor" och backpacking, det vill jag absolut göra någongång, men inte just på en smekmånad! Då vill jag ha romantik, sol och bad, utflykter, titta på sevärdheter etc.
Har ni bokat till Japan ännu? Hur länge har ni tänkt vara borta? Ni kanske inte behöver resa runt jättemycket, men kanske välja två hotell i alla fall och se lite fler delar av landet än en!
Vi har ännu inte bokat någon resa, men vi tänker att vi ska vara borta tre veckor och då vill vi bo på tre olika hotell, på tre olika delar av ön!
haha ja jag är lika. Mina föräldrar har OSA:t faktiskt. Så det är sagt liksom. Så jag vet vad du menar. Men vi har bara angett våra nummer och mejl men många kommer ringa till svärföräldrarna ändå. Eller många har ringt till dom redan.
ja alltså bara för att det är ett stort land så behöver man ju inte resa runt i hela. Så är det ju. Vi kommer ju inte resa till översta delarna av japan. alltså norr om tokyo. Utan mer under där. typ kyoto och vad de andra stället nu heter. Men jag ska kolla lite närmare på det.
Grejen är ju att ska vi backpacka så är det ju NU vi ska göra det. för om vi får som vi vill så är jag ju endera gravid under smekmånaden eller så kommer jag bli kort därefter. Så det är ju lite nu eller aldrig. därför jag har ansökt om semester i höst för att åka till filippinerna också. Detta är liksom vårt sista år. vår sista chans att göra detta. visst det går ju med barn sen också men det blir krångligare. blir nog mest bara planerade resor på lugna ställen. Visst vi kan fortfarande resa långa resor men kanske inte så bra att resa runt då.
Men näst sommar till exempel ska vi med mina syskon till mallis. Det är ju typiskt svensson semester.
Nope vi har inte bokat än. vi tänker avvakta. finns ingen anledning att göra det än eftersom vi bara ska ha en flygstol ner och sen boka hotell separat.