Orientaliskt bröllop
Nu är jag tillbaka från Stockholm. Igår var jag tillbaka till White Birds och bytte underkjolen som jag först köpte. Den som jag bytte till satt mycket bättre.
Jag har också mer eller mindre bestämt mig för att låta White Birds sy en slöja till mig. Jag vill ha en som är helt i tyll, 4 meter lång, inte för tjock (för att inte dölja ryggen) och så ska den vara i samma form som släpet längst ner, alltså inte rakt avkapad utan mer avrundad! Och det känns som att med mina krav är det ganska omöjligt att hitta en, jag har i alla fall inte sett någon som ser ut så. Alla långa slöjor har antingen spets eller pärlor, vilket jag inte vill ha!
Men vi får se, jag sa till dom att jag ska fundera på saken. Jag är bara orolig att det inte ska bli som jag tänkt mig. Pagnie, hur många lager tyll är din slöja?
Jag vill inte ha ett kortare lager och sen ett längre, utan jag vill att alla lager ska vara lika långa men jag funderar på hur många lager man ska välja så att inte den ser för tunn ut när man breder ut den på golvet. Hur många lager brukar det vara på slöjor som är långa?