Orientaliskt bröllop
hahaha!! Ja, det har hänt nu ett par gånger!!
Sitter och kollar runt på etsy nu... så mkt fint!!
Jag tänker vitt/champagne färgtema med eventuellt detaljer i guld... (känns som det är ganska så standard, förutom rött/vitt!). Är lite osäker på guld dock just nu och lär väl bestämma mig först när jag kommer till dekoratören...
Dels är jag osäker för att jag inte är en "guld" person (använder EXTREMT sällan gult guld t ex). Tycker att det kan se "trashigt" ut om det inte görs med fingertopskänsla. Måste se smakfullt och elegant ut. Är också rädd för att det på bilder sen kommer se mer gult ut (t ex rosetten runt stolarna, vitt överdrag och guldigt band). Däremot så ska t ex text och så på inbjudningskort, placeringskort osv vara guld folierade. Inbjudningskorten vi fastnat för nu är champagnefärgade med guldigt sidenband.
Men är det bara jag som tycker att guld ibland kan se för gult ut? Vill ju ha en varmare ton av guld... Äsch vet inte hur jag ska förklara... men vill inte att det ska se ut som att man kommer in i något osmakligt kungligt slott som har massa guld krimskrams och detaljer bara för att guld associerats med rikedom hahaha... Förstår ni hur jag menar eller är jag ute och cyklar?! haha...
Vill ju träffa dekoratören NU, så att jag kan få ordning på mina idéer, tankar, funderingar och sen höra vad han tycker/tänker/anser...
Antar att ni alla redan träffat era dekoratörer?
Men när vi träffar honom nästa gång så är det ju bara 6 veckor kvar till bröllopet. Då kommer det verkligen vara på riktigt.
Helt galet vad fort det går.
hum det där med guld är svårt. vi har ju silver just av den anledningen att guld kan vara såååå olika. det marinblå har däremot varit svårare då det finns många varianter av det så jag förstår helt vad du menar. Men när jag var hos dekoratören så var det exakt rätt nyans dom hade. så det känns ju som att dom borde kunna få fram det du vill ha.