Ska fota en väns bröllop
Hej!
Nu är det så att en vän till mig gifter sig nästa sommar (2013) och har bett mig att fota deras bröllopsdag - alltså hela dagen och jag skulle vilja hinna få lite träning! (Jag försöker övertyga de att ta åtminstone 1 h med en riktig fotograf, men de har en väldigt tajt budget, så jag känner mig pressad att prestera så bra som möjligt för hennes skull - för hon har ställt upp otroligt mycket för mig)
Så jag undrar om det någon som vill låta mig fota på deras bröllop? Jag skulle vilja ha 1-2 försök innan min väns bröllop! Ni kan få alla bilder (som jag inte skäms ihjäl över) och ni får använda de som ni vill. Ni får dock stå för en dvd-skriva eller ett usb-minne, fast sånt brukar man ju ha hemma.
Jag fotar för att jag tycker det är kul och avslappnande, men jag skulle inte vilja jobba med det, så det här är inte för att skapa mig en portfolio eller så. Jag har ingen blogg heller, så jag kommer inte att lägga ut bilder på er någonstans.
Jag gifte mig själv i somras och vet att det kan vara lite känsligt att låta någon annan vara med under dagen, även om på själva dagen så skulle jag inte märkt ett dugg! Har kyrkan en orgelbalkong så skulle jag eventuellt kunna fota därifrån (beroende på hur stor kyrkan är så kan det bli för långt ifrån). Jag försvinner för den stunden då ni har en riktig fotograf eller så kan jag gå fota gästerna.
Jag bor i Umeå, så ni som ska gifta er i Umeå innan juli 2013 (min väns bröllop är i juli) - hör gärna av er! Jag är gärna med "hela" dagen (eftersom det är den sortens fotografering jag ska göra för min vän), alltså från frisören tills bröllopsvalsen, men då kanske jag kan få någon macka 2-3 ggr under dagen!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 12:38
P.S. Jag har även vägarna förbi Övik ibland.