Så, nu sitter jag vid en data och kan dela med mig av bilder på inspiration och hemmapyssel
Här är våra champagneglas som vi satt kristaller på.
Några av alla sprayfärgade glas/vaser. Vi kommer ha ranunklar, vita tulpaner och videung (antagligen)
Ramfonten vi köpt från en hemsida, denna har vi på vår inbjudning som är ett stående a4. På vitt naturpapper och så har jag sotat kanterna med svart och satt kristaller i blommornas mitt.
Pimpat blockljus i olika storlekar med pärlor och kristaller. Limmat med ljuslim. Inget ljus är det andra likt. Dessa ska stå på mindre speglar runt om på serveringsborden. Kommer även att i fönstrena ha ljuspåsar med ledljus.
Våra dryckeshållare vi tänkte blanda olika "bål" i för fri påfyllning.
Detta är ett av våra inspirationsfoto till vår mingelmat/fingerfood. Vi ska träffa kocken imorgon som nog kommer få mycket fria händer men vi ger lite inspiration. Alla "snittar" kommer serveras på silverbrickor i olika höjder, då vi limmat fötter på dem, och/eller på speglar.
En osttårta kommer finnas med kex och marmelad. Sötsak i form av små portions chokladtårtor med rom marinerade hallon kommer med att finnas. De är gudomliga! (vi gillar egentligen inte tårtor/bakelser så mycket)
Ev min bukett, OM jag har någon. Annars ev bara nån/några ranunkler.
Så, hoppas jag inspirerar någon. Och nu kanske ni får en klarare bild av vår mingelvigsel