Brud 2014 Västmanland
MH2014, har du egen erfarenhet av madeby? Jag har aldrig klippt eller sminkat mig där.. bara fixat ögonbryna
MH2014, har du egen erfarenhet av madeby? Jag har aldrig klippt eller sminkat mig där.. bara fixat ögonbryna
MH2012 Fina bilder!!! Gillar dem alla... Ska du göra håret nånstans?
Sitter här med sån ångest över det här med hårgrejen!!!!!!!!!!!!!
Ska försöka samla ihop lite inspiration och skicka till vår festordnare så hon kunde se vår tanke ang dukningen
Hej! hur.går det för er..? Här börjar det bli lite brådska med saker och ting känns det som. karln håller på och bestämmer klädsel, vilket nu lutar åt att det blir kostym tillslut. vad ska era karlar ha på sig? barnen måste ha kläder....vi ska börja titta efter tårta, vart? inbjudningskortet skall ut och gästlistan kanske skall spikas innan... vi fick offerten på festen igår och jag känner att jag skulle behöva smaka maten innan, då det lät så avancerat vill pyssla klart de hemmagjorda ljuslyktorna som jag tänkt.....och vimplar vill jag ha.... suck suck suck. sen är det skor och bh som måste fixas.... Och hur skall jag ha håret? Och kolla runt efter blommor kanske... pANIK. men annars är det bra...
Inte långt kvar nu MH2014!!!! pondus? Bild på klänning? Maria, var mässan ok?
MH2012: Shit fem dagar, så spännande!!! Hur känns det?
Jag drömde min först bröllopsdröm inatt, att jag sprang runt och försökte få tag på ngn som kunde fixa mitt hår på bröllopsdagen typ 2 dagar innan och allt var fullbokat.
Jag funderar på mina ringar: De blev ju inte som jag tänkt det. Ville att den skulle göras i samma form som min förlovningsring, men det gick ju inte och nu har de olika form. Bortse från färgskillnaden här då förlovningsringen ska putsas innan... men man ser ju tydligt formskillnaden och det stör mig. Min chans är att smälta ner förlovningsringen och göra om den... vad tror ni? Jag vill ha den oi omvänd ordning men det ser inte ok ut
Grattis MH2014!!!!!!!!
Milla87: Vi har helhetslösning där vi ska vara med personal och mat.
Jag har börjat kolla runt efter blommor! Vart har ni/tänker ni andra vända er??? Jag har ganska mycket ångest över liljekonvaljerna som jag vill ha, men som säkert inte är säsong då..
På måndag ska vi ha tårtträff också, och på söndag träff med våra värdinnor... Sen har jag bokat tid för klänningsprovning/justering igen.. Mycket bokande och schemaplanerande igen...
Liljekonvalj är väl säsong slutet av maj-början av juni?
Jag har lite samma problem..älskar ranunkel, med det är ju också en vårblomma. Vi ska ha det ganska enkelt och lantligt. Tärnorna ska ha buketter med brudslöja och natursnöre lindat runt. Vet inte med min bukett, men kan bli hortensior eller dahlior..eller bara en större variant av tärnbuketten. Kör jag på det så går jag nog bara till torget eller nåt och köper blommor själv.
Den 26 juli i ängsö kyrka. Sen kommer vi att ha bröllopsfesten i lokalen på södra björnö. Vi har kontakter där så alla gäster som behöver kommer kunna låna stugor.
Ursäkta om du redan skrivit, men vart ska ni vigas och ha festen?
Jag är konstant i ofas känns det som. Idag ska vi fortsätta vår jakt på tårta har vi tänkt, ställe nr två hägrar.. har mailat iväg lite frågetecken till feststället... Som jag hoppas hjälper oss.. ska försöka klargöra allt med ringarna på torsdag. förbereda för att göra ljuslyktor snart.. massa att göra!!!! Fast det har ändå lossnat lite känns det som, barnens kläder och mina skor är största ångesten nu. Förstår inte hur jag ska kunna hitta ett par bra, snygga och inte hutlöst dyra skor... Anna: hur stora brudnäbbar har du? Vad är det för klänningar?
Vår präst ringde för två veckor sedan. Vi har bokat samtal till slutet av april.Känns lite tidigt... då måste vi väl ha allt klart också.. Vi har ju inte diskuterat vigseln något alls här hemma.. Jag trodde och hoppades på en annan präst men det här är ngn ny för oss, blir nog bra..
Maria466, hur var det i badelunda? Var det orgelmusik och psalmer som spelades eller?
Ponduss; superfina inbjudningar. Vi använde också tårtpapper till våra, men det blev inte riktigt på samma sätt..
Vad ska ni ha för orgelmusik då? Har ni hittat skor? Och isåfall vart? Skopaniken växer
Vi har idag provdansat vår bröllopsvals för första gången. Tur att vi har tid att träna .
Annars har vi fått en annan präst, de hade bytt. iof är detta denna som döpte vår son och som vi känner till så det gör inget alls.
Dock har mitt smink strulat sig då den som jag bokat och blivit rekommenderad inte kommer jobba kvar... Och nu svarar inte den som jag avbokade för denna , suck!
Idag har vi sista dagen för osa. Och det är faktiskt flera som inte svarat än. . Lite dålig stil.... fast dagen är ju inte slut än..
Oj va länge sen jag kikade in här! Hur går det för alla?
Idag fick jag äntligen mejl om präst. Ann Katrin Eriksson..Någon som vet hur hon är? :)
Snart dags!!!!!!!!!!!!!!