MH2014 skrev 2013-06-03 09:21:34 följande:
MsCheavy - vem blir prästen?
den transporten vi planerar innehåller inga fina vrålåk,,,utan mer vem/vad som ska skjutsa runt oss hela dagen. Då vi ska dekorera platsen på fm, sen in till stan för lunch, sen efter fix behöver jag skjuts ut till fotograferingen,,och dyl... Så det är mer Taxi typ, haha!!
fotograf velar vi om,,,vi är ute efter ca tre timmars paket,,och vi har offerter från 4500:- till 9500:-,,allt efter erfarenheter. Så vi funderar på om en "hobbyfotograf" klarar av en kvällsfotografering på vintern utan nå direkta ljuskällor eller om vi föredrar att anlita ett proffs då säkerheten att å bra foton ökar men ändå får fotografen ett väldigt tufft jobb...?...
En hobbyfotograf kan klara av det, om denne vet på ett hums hur man använder sig av ljus o riktar blixt. Om du vill kan jag kolla med sambons kollega, han tävlar inom foto (han ska plåta våra bilder) och se om han vill/kan o hur mycket han skulle ta för det. Jag jobbar mycket med naturligt ljus när jag fotograferar, ibland fixar jag lite hjälpljus om det är väldigt mörkt. Och på vintern hjälper ju snön till att ljusa upp.
Den här bilden tog jag häromdan, älskar kvällsljuset på sommaren. Bilden är totalt oredigerad, tagen med mobilen, en Samsung note. Sambon o jag var ute o rastade Amazonen o stannade bara på en liten väg ute på landet o tog några bilder på varann (myyyysig date)
Efter lite redigering:
Jag har sett flera bröllopsbilder där t ex brudtärnan tagit lite bilder med sin mobil, redigerat dom med t ex Instagram o de bilderna ser bättre ut än fotografens bilder. Så ta lite testbilder innan o se om ni kan hitta nån riktigt bra till vetig peng