• Sofiiiz

Det där med presenter

Jonas111 skrev 2012-10-09 07:25:01 följande:
    vi skrev att de skulle kontakta värdpar för info om presenter. o sen hade vi öppnat ett resekonto samt att vi satt upp en mindre cerveralista på saker vi verkligen ville ha
    De här är ju de smartaste sättet att göra de på, eftersom många inte vill fråga brudparet vad de önskar sig.
    Vi skrev på hemsidan att vi önskade oss bidrag till resa. Och till de vi visste inte skulle gå in på nån hemsida (äldre utan dator) så skrev vi de på en liten egen infolapp som låg i samma kuvert som inbjudan.
  • Sofiiiz
    GabriellaIvarsson skrev 2012-10-17 10:54:29 följande:
    Jag tycker (till skillnad från de flesta här verkar det som :P) att det är helt ok att ha med info om presenter på inbjudan. Själv tycker jag att det är kul att få ge något till brudparet! Då är det ju bara bra att veta vad de önskar sig (om det så är köksprylar eller pengar till resa) så man köper något de verkligen vill ha.

Vi kommer ha en önskelista på Önska med saker i alla prisklasser, så kan de som vill ge något hitta något i rätt prisklass för dem. Inget fel med det tycker jag.  :)
    De kan ändå vara bra att folk hör av sig till tex värdpar, toastmaster eller liknande. Senaste bröllopet jag var på hade de bland annat önskat sig en brödrost. De gick hem med 10 brödrostar! Så kanske nån som checkar av prylar på önskelistan allt eftersom om man önskar sig en hel del olika saker.
Svar på tråden Det där med presenter