• Läckö

Hon vill bjuda alla X och fd KK

Hon vill bjuda alla X och fd KK

Är det okay

• Svar på tråden Hon vill bjuda alla X och fd KK
  • Sjörå

Fd KK känns väl lite konstigt tycker jag. Det är ju inte precis någon som man har haft någon djupare relation till. Iaf har inte jag haft det med mina KK. Fast de kanske har övergått till att vara vänner i dagsläget och då är det en annan sak.

• Läckö

Hon är kompis med flera av sina fd KKs och två x skall bjudas 

• Anonym

du ska nog inte fråga oss omdet är ok :) är det ok med dig??
    min mans ex var bjuden för hon är en vän till oss båda.
    det handlar väl om vad ni vill ha för folk på palts, spelar de stor roll i hennes liv så är det viktigt för henne, och det handlar ju inte om det är ex eller kk, och att vilja ha dem på bröllopet visar väl alla att hon gått vidare? 

• ThereseV

Hur känns det för dig?
    Allt handlar ju om vilken relation hon/ni har till dom idag. Jag skulle kunna tänka mig att ha ett av mina ex i följet, men det betyder ju inte att det är ok för alla att ens partners ex ens är med på bröllopet över huvud taget..

• Anonym (Bridezilla)

Min blivandes fd kk är nu ihop med hans kusin. vi kommer bjuda kusinen men hon är inte välkommen. Och det är vi överens om, hon är en riktigt otrevlig räpa.

Och varför vill man bjuda fd kk? Känns ju som att dom är avslutade kapitel om man ska gifta sig..

• ThereseV

Relationer kan ju faktiskt ändras. Ett ex eller en fd kk kan ju ha blivit en bra vän. Jag skulle inte vilja klippa kontakten med någon bara för att jag en gång i tiden hade någon sådan relation till personen..Jag vet inte hur det är med alla andra men dom killar jag har haft en relation med och sedan varit bara vänner med när det tagit slut har jag inte bara "dumpat" när jag skaffat kille. Vänner är vänner oavsett kön och tidigare relation och dom lämnar man inte bara för att man skaffar kille..

• Anonym (Bridezilla)

Nu handlar det väl lite mer att man ska respektera ens partnes känslor. Sen är det en sak att behålla kontakten, men att bjuda in dem till en så högst personlig sak som sitt bröllop.. Det är en helt annan. Jag bjuder inte någon av mina hur bra kontakt vi än har av den enkla anledning att jag inte vill att han bjuder nån av sina.

• ThereseV

Man ser ju väldigt olika på det och just sådana här frågor bör man nog prata ihop sig med sin partner om och utgå från hur båda känner. 
    Jag skulle som sagt kunna tänka mig att ha ett av mina ex i följet, just för att vi är bra kompisar idag. Jag tänker inte ens på att vi har varit ett par. 
    Jag tycker det handlar mycket om vad man har för relation. Är man bekant men fortfarande titulerar personen som "gammalt kk" så tycker jag inte det är samma sak som att faktiskt vara vänner..  Min blivande har bjudit en "gammal kk" - våran gamla granne som numera är en gemensam vän.

Men självklart handlar det om respekt och man måste ju lyssna på varandra och kompromissa.  

• Anonym (Bridezilla)

Självklart.

I vårat fall så va min blivande som sagt kk med en tjej, o hon ville att dom skulle va mer än vänner men det ville inte han. O nåt halvår senare träffade han mig. Och eftersom denna tjejen dels är gammal barndomskompis med min blivande svägerska och nu även är ihop med kusinen hans så har hon ofta vart me på fester o kalas, och är allt ännat än trevlig mot mig o snackar skit om mig osv.

Vet inte om hon är bitter eller va hennes problem är, men jag känner att även om det skulle kännas gott att ge henne en liten "ha-ha in your face bitch" så är det inte det vår bröllopsdag ska handla om. Kusinen är välkommen men passar det inte honom att hon inte är välkommen så behöver han inte komma heller.

Svar på tråden Hon vill bjuda alla X och fd KK