• martina o affe

Förnedrings Möhippa..

Är det verkligen bara jag som ser fram emot att mina tärnor med flera flickor ska överraska mig och skämma ut mig och skratta en hel dag??

Som jag har förstått så vill folk bara ha typ middag och mys och massage och sånt.
    Det är sånt man ska ha dagen innan bröllopet tycker jag..

Eller är det bara jag som tycker det är kul och inte skäms för mycket här i världen?

• Svar på tråden Förnedrings Möhippa..
  • Hoffsennanen Tottoplex

Jag längtar oxå!!! Vill ha slöja på krogen å hela kittet! haha!!

• johannagbg

Jag längtar till min möhippa som jag vet kommer att bli av =) Men jag är inte den som vill vara utklädd i rosa spandex å slöja och sälja kyssar. Dessutom så vill jag inte gå på krogen på min möhippa. Jag skulle vilja ha en upplevelse (typ hoppa fallskärm, göra en kalender i sngyga underkläder etc)  Sen förstår jag ju att ,möhippan kommer att involvera alkohol, men jag vill att det ska vara i lagoma mägder. För får jag i mig för mkt, så ligger jag bara å spyr i ett hörn och kommer inte alls att ha ett positivt minne av möhippan. men självklart ska det vara lite pinsamheter =)

• Linda1983

Jag hoppas mina vänner å tärnor vet att jag klarar av lite skämtsamt för de vill jag ha hela kittet liksom med allt vad de innebär :))

• sollan

Jag tål skämt och att bjuda på mig själva och det visste så klart mina tärnor(systrar) så jag fick finfina kläder ;) med slöja och sen hade de fixat sexparty för att senare dra iväg mig på gayclub där det bla skulle sjungas karaoke, dansa poledance ;O

Samma gäller ena syrran nu när det är dax för mig att ordna hennes möhippa...Ska nog komma på något helt otippat som tex bjuda hem en manlig nakenmodell som hon skall kroppsmåla ;D

Man är helt klart olika som personer och vi är väl lite galna och skämtsamma av oss i familjen så vi tål att skämma ut oss lite och gillar sånt speltakel.

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Chicita

Jag tyckte det räckte med 6 års grov mobbing i skolan. Så därför ville jag inte ha någon förnedringshippa.
    Det väcker för många jobbiga minnen liksom.

Men det där beror ju på hur man är som person.
    Man ska anpassa hippan efter den som hippas, för annars blir det bara en skock tjejer som står och roar sig på någon annans bekostnad ( = mobbing).
    Eller så blir bruden besviken för att hennes vänner inte hittat på tillräckligt mycket tok och då blir det ju också fel...

Så som sagt.
    Om ni planerar en hippa, så kolla med bruden (om ni inte redan vet) vad hon har för önskemål. Det går ju att göra på ett skämtsamt sätt och inte genom specifika frågor. För det blir ju roligast om alla har trevligt, oavsett vilken hippa man har Glad 

• sirifredde

Jag vill inte ha en förnedríngshippa. Jag och sambon vet inte hur vi ska göra där. Jag har hört med en kompis som sa att hon och jag skulle gå ut och äta dricka drinkar och kanske dansa:) Det räcker för mig.

Jag är inte den typen som vill "skämmas ut" offetligt.. Men det är ju upp till var och en =)

• maxmamma

jag säger som chicita, jag har blivit mobbad i sen första klass till 7.an o har oxå fått nog av förnedring piskar o slag o känna mig som världens äckligaste o fulaste människa.

Har haft ett ganska tufft liv med mycket förnedring o plågande så jag klarar inte av vad som helst.

Dessutom har jag en psykisk diagnos som gör att jag inte klarar av stress, känslomässiga kast o får ofta o lätt panikångest osv så jag äter mkt mediciner så en hippa med alkohol är inte lämpligt för mig o jag vill inte bli utklädd o utskämd där folk står o skrattar rått åt mig.

jag vill inte ha nån hippa så men gärna gå ut o käka gott med vänner o kanske se en bio eller åka o njuta av spadag utan pinsamheter o dumheter.

men det är jag det Flört 

• sirifredde

samma här var mobbad från 6an till sista året i gymnasiet och det tog hårt

maxmamma skrev 2012-10-13 21:35:02 följande:
    jag säger som chicita, jag har blivit mobbad i sen första klass till 7.an o har oxå fått nog av förnedring piskar o slag o känna mig som världens äckligaste o fulaste människa.

Har haft ett ganska tufft liv med mycket förnedring o plågande så jag klarar inte av vad som helst.

Dessutom har jag en psykisk diagnos som gör att jag inte klarar av stress, känslomässiga kast o får ofta o lätt panikångest osv så jag äter mkt mediciner så en hippa med alkohol är inte lämpligt för mig o jag vill inte bli utklädd o utskämd där folk står o skrattar rått åt mig.

jag vill inte ha nån hippa så men gärna gå ut o käka gott med vänner o kanske se en bio eller åka o njuta av spadag utan pinsamheter o dumheter.

men det är jag det Flört
  • Fremm

Jag vill oxå "skämma" ut mig ;) eller jag vill inte göra något jättehemskt eller så men jag tror att mina systrar och vänner känner mig rätt väl och vet att jag tycker om lite kul och spexigt... vill vara utklädd och tvingas göra uppdrag och prata med okända på stan eller vad det nu kan tänkas vara och sen ha en trevlig middag med alla girlsen... och dansa och/eller sjunga! :)

• Sofiiiz

Lite lagomt är ju helt okej! Även om jag kan bjuda på mig själv så är de ju aldrig kul att göra nått man mår dåligt av. Så förnedringen har ju sina gränser också!

Annars så tycker jag att möhippan ska handla om en kväll med människor man tycker mycket om, och då vill jag helst göra nått roligt/spännande tillsammans.

Men en krona  på huvudet och nått roligt i klädväg kan man väl bjuda på!

Svar på tråden Förnedrings Möhippa..