Jag blev tillfrågad om det var något jag absolut ville göra, och vad jag absolut inte ville göra. Jag sa att jag vill inte lägga mig i men jag vill verkligen INTE sjunga för det tycker jag inte är roligt, inte när jag ser andra som fått göra det och absolut inte om jag själv får göra det. Sen skulle jag tycka att det vore toppen att få gå ut och dansa (är 2barns mamma så det är ju inte ofta jag kommer ut!) att de skulle klä ut mig viste jag och jag påminde de om att tänka efter lite extra då jag faktiskt fött barn för 4 månader sen och inte kände mig så bekväm med min kropp än + att jag skulle få tillfälle att kunna mjölka ur brösten då och då eftersom jag ammar och hur ONT det gör om jag inte får göra det...
Sen var det dags för möhippan. på eftermiddagen hämtade de mig (blev lite förvånad då jag alltid trott att man hade en heldag...sen åkte vi bil nästan en timme så strax efter 4 var möhippan igång. Jag får ha på mig väldigt fula kläder som jag absolut inte kände mig bekväm i :( De tog inte heller med min jacka och det ösregnade... jag frös, var helt osminkad och fick alltså stå och sjunga inför helt främmande människor, mot betalning! (tänk på att alla de andra är fixade då vi skulle ut sen!) Jag kan verkligen inte sjunga, tycker inte det är roligt och därför kunde jag ju inte heller så många låtar/ texter. Alla tog bilder + filmade och lagt upp på facebook, så detta hemska förföljer mig :(
Men de sa att allt jag får in ska de dubbla....men när vet jag inte men jag skulle få så jag kunde unna mig lite nytt smink/underkläder/naglar till bröllopet som är nu den 20 så jag borde ju se dem snart..eller?
Sen var det stress till fotografen, och där blev jag proffssminkad, och det var kul! Men det var under tiden som de andra tjejerna drack bubbel och åt tårta....jag satt alltså inte med...och där var det också lite stress, fick byta om snabbt för fotografen skulle typ iväg sen. Inte fanns det tid till att pumpa ur brösten då heller.
Sen gick vi till en gooood restaurang, där jag bestämde mig för att bara dricka vatten så jag var den ENDA som var lite full...och jag fick lämna bordet många gånger för att pumpa ur mina stackars bröst :( där säger de att nu har du 1500kr kvar av din budget så det du inte dricker upp för på krogen det får du ta med dig hem!
När vi var ute och dansade hade jag såååå kul o när utestället stängde 03.00 ville jag + en kompis till fortsätta, det ville inte de andra och vi skulle på efterfest istället till min hemstad, då kunde inte min kompis följa med. Och direkt när vi satt oss i taxi (som vi inte hade behövt ta, kunde lika gärna ha åkt tåg!) säger de andra att fy så trötta de var, så de betalar taxin med min resterande budget och vi åker hem till mig för att sova. Jag fick gratis inträde, garderoben kostade 25kr och jag drack tre drinkar ute, alltså för 450kr, mindre än 1drink i timmen så det borde varit ca 1000kr kvar av budgeten + att jag var vid detta läge inte mkt full, kände mig knappt lullig så det kan inte ha varit därför som de ville ha hem mig.
Ä faktiskt riktigt ledsen över min möhippa :( bilderna från fotograferingen ska tydligen de andra tjejerna välja ut och jag får väl se när jag får dem...
Jag saknade den här gemenskapen, någon lek om min blivande man, prata gamla minnen, berätta hur alla kände mig m.m...för de flesta av tjejerna kände inte varandra. jag är ledsen för att jag blev förnedrad och jag är ledsen för att de lovat mig pengar som jag nu inte fått och att jag inte fick fortsätta vara ute och dansa när det var det jag ville och jag är väääliigt ledsen över att jag inte kan se tillbaka på min möhippa och känna glädje utan känslan av förnedringen tar faktiskt över :(