Förnedrings Möhippa..
Det visar ju bara ännu tydligare hur viktigt det är att vännerna som ordnar möhippan/svensexan faktiskt känner bruden/brudgummen och vet vad hen tycker är kul!
Jag hade inga problem med att visa mig offentligt med en leksaksbrudslöja på huvudet tillsammans med mina kompisar, däremot hade jag inte velat ha några missprydande kläder på mig. Jag hade också kunnat tänka mig att prata med främlingar på stan, men inte varit bekväm med en massa sexanspelningar.
När min bror skulle gifta sig blev han utskickad ensam på stan i en helt bisarr dräkt och med olika konstiga uppdrag som skulle utföras, det passade honom utmärkt eftersom han gillar att spexa och bjuda på sig själv - för att inte tala om vad han tidigare hade utsatt sina vänner för på deras svensexor. Hans fru däremot har hög integritet och skulle ha tagit mycket illa vid sig över att bli utskämd, så hon behandlades mycket mer skonsamt.
Min egen möhippa var anpassad till det faktum att jag inte orkar hur mycket som helst pga min sjukdom, de ville inte att jag skulle krascha och inte orka med bröllopsförberedelserna, så den var lugn och stillsam men väldigt trevlig. Dessutom råkade jag ha migrän den dagen, så det var ju tur att de inte planerat något allför intensivt!
Men som sagt, man måste ju tänka på huvudpersonen i första hand.