• MagnusFru

Förnedrings Möhippa..

Fast det vissa tycker är "skämt och skratt och bjuda på sig själv" är inte det för andra.
    Alla är olika och vill ha olika typer av hippor.

En del brudar VILL ha "en typisk möhippa" och det har jag inga problem med, så länge det är BRUDEN som vill ha det så. OM bruden gillar att bli utklädd, gå runt på stan och sälja kyssar jamenvisst - då ser jag inga problem med det. Så länge bruden är med på det så är det INTE förnedringshippa!

Problemet är att det förekommer att det är brudens VÄNNER som vill ordna en "en typisk möhippa" och som  mer eller mindre TVINGAR eller tjatar på  bruden till sånt fast hon inte alls vill ha en sån hippa och DÅ är det fel av vännerna anser jag. Det är då det är förnedring.
    Förnedring betyder inte "bli utskämd på skoj" eller "bortgjord på ett sätt som man vill bli bortgjord på"
    utan det betyder att man blir TVINGAD till att bli utskämd, att andra har tjatat på en så man blir arg, ledsen och besviken och det är något helt annat än att bli "bortgjord på skoj på ett sätt som man själv har VALT".

Tyvärr förekommer det att brudar är oroliga för att hon "vet" att vissa av vännerna kommer tjata på henne om såna saker som inte vill göra, oavsett typ av hippa och en del människor tror att en hippa "måste" ha vissa inslag av "förnedring" och att tjata på bruden på nåt vis "ingår i en hippa".

Jag har inga som helst problem med att bjuda på mig själv, skratta, stoja och flamsa. Jag har inga problem med att stå i centrum och jag tål skämt och jag är absolut inte pryd på något sätt  och jag är väldigt lättsam och skojar mycket MEN jag gillar inte "typiska möhippegrejer".

Jag behöver inte bli utklädd och gå runt på stan och nypa främmande karlar i häcken för att ha roligt på en hippa. Jag hade precis en sån hippa som jag ville ha: middag med mina vänner och jag kan lova att vi skojade och skrattade och skämtade lika mycket som andra gör på såna hippor som inbegriper utklädning och kyssar på stan.

Alla är olika och vill ha olika hippor.

Svar på tråden Förnedrings Möhippa..