Måste jag bjuda min så kallade pappa på bröllopet?
Alltså...är i en liknande situation. Ska inte gå in på detaljer med vissa saker är redan nämna som anledningar till varför man inte vill ha sin egen far där.
smisa skrev 2012-10-14 23:24:17 följande:
Jag kommer inte heller bjuda min pappa. Tycker man får förtjäna att vara en del i en sådan stor händelse i någons liv, räcker inte att vara familj... (Tycker jag)Tooie skrev 2012-10-14 21:09:19 följande:
Chansen är ju stor att folk frågar på bröllopet då antar jag? Varför han inte är där osv...Ta inte illa upp av vad jag skriver, behöver själv ventilera i ämnet. Min poäng är ändå att du ska ha omge dig med människor av värme, som känner dig och visar uppskattning. Du ska inte känna tvång att bjuda en människa som sårat eller på annat sätt skadat dig "bara för att" det är din far. Jag hade själv ett telefonsamtal igår med min far, det var allt annat än välbemött och idag mår jag som en...krossad potatissäck, så jag förstår att du känner dig ängslig. Jag får bara hoppas din faster förstår var du kommer ifrån och stöttar dig i ditt beslut.