Måste jag bjuda min så kallade pappa på bröllopet?
Egentligen borde man kanske vara anonym men det känns som det kvittar för jag är trött på att hymla och försöka undanhålla problemet. Jag och min älskade ska gifta oss nästa sommar och jag är äntligen lycklig med mitt liv! I många åt har jag försökt att få ett normalt umgänge med min pappa som jag alltid såg upp till när jag var riktigt liten. Han var min bästa och underbara pappa. Men ju äldre jag blev desto mer såg jag och märkte att han hade problem med spriten. Han är alkoholist.. Och även misshandlat mig när jag var liten. Jag förlät honom och han tog hjälp.. Han var nykter i tre år sen orkade han inte längre för han tyckte sitt liv blev för tråkigt. Sen dess har det sakta men säkert gått utför igen. Hela mitt liv har jag fått höra att jag är värdelös och har ingenting, tjock och fet, bryr mig bara om mig själv och såå vidare. Och detta säger han bara när han dricker. Nu har han träffat en kvinna som han lever med.. Hon har tre barn tror jag men det konstiga är att han dricker nu ännu mer nu! Han ringer bara när han dricker och är fruktansvärt otrevlig. Jag vet att det är min pappa.. Fast just nu känner jag att jag klart mig utan honom för jag har försökt i över 20 år att detta ska funka!! Jag orkar inte mer :( och han bryr sig inte ett dugg om sitt barnbarn på 8 månader. Måste jag bjuda honom på bröllopet?? Jag vill inte ha honom där full och otrevlig på min lyckligaste dag... Dock vill jag bjuda min faster och kusin.. Jag har även sagt till honom att tar inte du hjälp så är inte du bjuden på bröllopet.. Han säger bara nehe.. Men jag ska också gifta mig så då får inte du heller komma!! Råd, hjälp, vad ska jag göra?? :(