Inlägg från: sagoslut |Visa alla inlägg
  • sagoslut

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Nu håller jag och min M2B och försöekr välja min vigselring MEN de känns som de finns hundra sätt att se på det...

ska man köpa den man verkligen vill ha även om den är väldigt dyr för att de är trots allt den man ska bära resten av livet eller?
    ska man köpa något som känns förståndigt, de är ju trots allt bara en ring?

hur tänkte ni?

• Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?
  • sagoslut

Gu va skönt att höra hur andra resonerar.

jag älskar nämligen min förlovningsring och vill ha något som passar.
    Min m2b är väldigt mån om att jag blir nöjd men jag vill inte att jag ångrar mig efteråt. Vi var ich tittade på ringar i helgen och jag tittade på ringar runt 6-8000kr och kände mig "bekväm" där. men min m2b hittade en underbar ring men den kostade 38900(!)kr. Han såg att jag verkligen gilade ringen men något i mig tycker de känns förmycket även om ringen är underbar och min m2b vill att jag ska vlja precis de jag vill ha. Jag är inte van att lägga så mycket pengar på något som inte har en praktiskt funktion, förstår ni hur jag menar? vet att de kanske låter fånigt... :/ 

• sagoslut

Jag har tänkt mycket på det faktum med hur praktiskt med en stor "utstående" sten, fastnar min inte ofta då?

Denna ring valde min m2b, jag tycker den är fantastiskt men jag slits mellan de praktiska förnuftga och fantasin...

• sagoslut

Ni har gett mig många bra tankar! =)

Ska känna efter vad som i slutenden passar mitt liv, tränar en hel del och har ett ganska fysiskt jobb så det måste passa så jag slipper plocka av mig dem hela tiden.  min blivande vill bara att jag verkligen ska älska den så jag får leta runt lite och titta på fler varianter tillsammans.

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?