• sagoslut

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Nu håller jag och min M2B och försöekr välja min vigselring MEN de känns som de finns hundra sätt att se på det...

ska man köpa den man verkligen vill ha även om den är väldigt dyr för att de är trots allt den man ska bära resten av livet eller?
    ska man köpa något som känns förståndigt, de är ju trots allt bara en ring?

hur tänkte ni?

• Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?
  • Chicita

Min ring är inte speciellt dyr. Men för mig var det viktigare att den blev som jag ville ha den - än vad priset blev i slutänden.
    Ok visst om det hade börjat dra iväg uppåt 20000:- så hade jag nog funderat på om det var värt det. Men jag behövde aldrig tänka i dom banorna. Jag beställde det jag ville ha och bad inte ens om pris på slutresultatet.

Våra ringar är specialdesignade med text på utsidan i alvisk font.
    Detta eftersom vår första "dejt" var till första filmen av Sagan om Ringen. Och vi ville ha med det i våra ringar. Därför ville jag att vigselringen skulle gå i samma tema, och så ville jag ha en grön och en vit sten i ringen. Jag hade tänkt mig diamant och smaragd. Men smaragder var lite känsliga fick jag veta, så det blev en grön och en vit diamant istället...

• rock brud

Jag tänkte så här; Prio 1, vad vill jag ha = Bling och rödguld. Prio 2,  Praktiskt. Jag har ett fysikt yrke där jag bär och släpar en hel del. Detta måste ringen klara. Därav har jag den diamant infattning som skall vara den mest hållbara...

Sen blev ju den lite väl dyr... tur att M2B betalade;)

• rock brud

Ett tillägg, jag anser nog att ringen skall kosta mer än klänningen... Man skall ju trots allt ha den hela livet(?)

• karamell

Jag tycker att du ska ta den du verkligen vill ha nästan oavsett vad den kostar (så länge det inte är jätte jätte orimligt) det är din livs viktigaste smycke och du ska bära den varje dag.
     Det är viktigt att det känns helt rätt.
    Jag köpte först en ring som jag gillade ganska mkt (som var på rea när vi väll köpte den så det blev väldigt billigt) och sen ångrade mig när jag hittade en mkt finare (som också var mkt mkt dyrare)  men jag resonerade så, och min blivande man resonerade likadant.
    Däremot vad det gäller klänning, sminkning osv. finns det mkt pengar att spara in då det är bara en sak som man ska bära under en dag. Jag beställde precis min klänning från kina för 2000kr istället för att köpa den jag testade i butik för 12000kr. Känns bra :D
    Lycka till! =) /M 

• TheD

Rödguld så klart för oss båsa och sen ville maken ha en mycket bred och tjock vilket han fick, 9000:-. Min ring skulle ha sidostenar och en större i mitten vilket jag fick. Lite större diamanter ville jag nog ha men just de pengarna hade vi inte då så min ring vigselring fick priset 18.000:- men vi betalde 15.000:- pga strul.

• sagoslut

Gu va skönt att höra hur andra resonerar.

jag älskar nämligen min förlovningsring och vill ha något som passar.
    Min m2b är väldigt mån om att jag blir nöjd men jag vill inte att jag ångrar mig efteråt. Vi var ich tittade på ringar i helgen och jag tittade på ringar runt 6-8000kr och kände mig "bekväm" där. men min m2b hittade en underbar ring men den kostade 38900(!)kr. Han såg att jag verkligen gilade ringen men något i mig tycker de känns förmycket även om ringen är underbar och min m2b vill att jag ska vlja precis de jag vill ha. Jag är inte van att lägga så mycket pengar på något som inte har en praktiskt funktion, förstår ni hur jag menar? vet att de kanske låter fånigt... :/ 

• Chicita

Börja med att tänka efter om du faktiskt kan använda den ringen.
    Det är ju inte kul att ha en jättefin ring som man inte kan ha på sig varje dag pga ens yrke eller hobbys (exempelvis). 

• Anonym (happilyeverafter)

vad var det för ring han hittade? blir ju jättenyfiken nu :)

min förlovningsring fick jag av min blivande när han friade till mig. således hade jag inte varit med och valt vare sig prisklass eller själva ringen. Men han visste vad jag gillade och köpte något som han tyckte var fint. Och den var rätt dyr, vet inte exakt men den storleken på diamantring brukar gå loss på ca 30-35 000 kr.
    Min vigselring ville jag skulle passa till min förlovningsring. Den i sin tur var inte alls lika dyr utan kostade en bråkdel av vad förlovningsringen kostade antagligen. 
    Hans vigselring kommer kosta 7000 kr. Rätt mycket pengar men så är ju dessa poster de dyraste i vår bröllopsbudget också. Allt annat är mycket billigare, så det blir i det stora hela inte så galet mycket om man tänker på att dessa ska finnas på fingret resten av livet :)  

• Anonym (Ring)

Hans förlovningsring kostade drygt 9000. En bred ring i vitt guld, Min förlovningsring kostade 4000. En smal ring i vitt guld som vi valde för att den passade perfekt med vigselringen. Min vigselring kostade 16500. Jag tycker vi har relativt billiga ringar. Jag tycker vigselringen ska kosta mer än brudklänningen. Tycker det är lite tråkigt att min brudklänning kostar betydligt mer än vigselringen men jag är nöjd ändå. Älskar min vigselring...

• Anonym (Ring)

Blir inga radbrytningar när man skriver från telefonen...

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?