• sagoslut

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Nu håller jag och min M2B och försöekr välja min vigselring MEN de känns som de finns hundra sätt att se på det...

ska man köpa den man verkligen vill ha även om den är väldigt dyr för att de är trots allt den man ska bära resten av livet eller?
    ska man köpa något som känns förståndigt, de är ju trots allt bara en ring?

hur tänkte ni?

• Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?
  • aviman

Om jag ska vara helt brutalt ärlig så valde jag en ring bara för sakens skull att det ska kunna bytas ringar vid vigseln.
    Jag bär sällan smycken, och jag bär bara förlovningsringen ibland - oftast när jag klär upp mig för något speciellt eller när jag bär andra "vardagssmycken".

Vi köpte billiga ringar, dock hållbara i titan.
    Jag ser framför mig att jag kommer ha vigselringen på mig ett tag efter vigseln - men när den nygifta känslan liksom försvinner så kommer nog mitt ring-lösa liv fortsätta :)

Jag tänkte mest på det praktiska när jag valde ring: den bör hålla, inte fastna i kläder, diskret och passa min klädstil och livsstil.
    Och att den var billig men som skrivet hållbar. 

• Anonym (mindre rik)

jag o m2b ska köpa en ring i vitt guld med 9 brilliant slipade diamanter åt mig o den ringen kostar ca 2900 och vi ska även köpa en ring i vanligt guld med 9 brilliantslipade diamanter åt honom o den han ska ha är i "unisex" modell som han ska ha vid finare tillfällen o så ska han ha sin förlovningsring som vigselring i vardagen.

priset kommer upp i för båda ringarna är 6000 kr det tycker vi är lagomt mycket. 

det är inte det allra dyraste priset o inte det allra billigaste heller även om det är billigt i förhållande till vad många andra verkar betala för sina vigselringar.

vi väljer att lägga pengar på annat som vi prioriterar istället för smycken.

man ska göra det som känns mest rätt för en själv och inte haka upp sig på vad andra har eller inte har. tror man blir mest nöjd o tillfreds själv då. 

• Tilda93

Våra förlovningsringar är i Silver och kostade 1200kr , min vigselring kommer att vara lika dan i Silver men med 7 diamanter i olika storlekar och kommer kosta 2800:- och det är verkligen en ring jag har ritat upp i huvudet och sen sedan sett på nätet :)

Åh ringen din blivande har hittat var ju jätte fin!!, men jag skulle inte våga ha på mig den ;) hehe

• eml33h

Min ring är i vitt guld med 3 cz format som ett hjärta, kostade 1600.
    Sambons ring är i stål och kostade 400.
    Våra förlovningsringar är i titan och nu ville vi ha ringar med lite mera "glans"
    Hade först tänkt köpa i silver, men det blir ju tunnare med tiden..
    Vi skulle kunna, men vill inte lägga mer pengar på ringar då det finns andra saker vi hellre prioriterar.
    Lägger pengarna på att vi ska kunna äta bröllopsmiddag på restaurang istället för hemlagad buffe.
    Vill att våra familjer ska kunna klä sig fint, sitta ner och ta det lugnt, äta en god middag och inte bry sig om vare sig matlagning, diskning eller städning.. det känns myyycket viktigare för oss!

• sirifredde

Om jag får som jag vill kommer min ring se ut så här.Får jag rätt pris så blir det 3693 med CZ stenar. Beror på hur guldet stiger=)
  • Pagnie

jag tänkte först att det är så onödigt att lägga så mycket pengar på en ring för den jag hittade kostade rätt mycket men sen kom ju min m2b och sa att jag skulle ju ha den hela livet så jag ska ha den jag verkligen vill ha.
    Så så vart det. Min förlovningsring gick på ca 23 000 och mina vigselringar (ska ha två) kommer gå på 22 000. Men då ska jag ha dom hela livet också och jag köper dom bara en gång.

• eml33h

Varför har man två vigselringar??!

• Sofiiiz

Våra ringar går på 21800:- tillammans, min är några tusenlappar dyrare än min M2B.
    La upp från början i budgeten att hamna nånstans kring 20 000:- de tyckte vi var en bra bekväm summa för 2 ringar. Visst skulle vi kunnat hitta billigare ringar, men man köper de bara 1 gång i livet. Och ska ha de hela livet.

Vi har köpt våra på smycka en vanlig smyckesbutik - och designade våra från deras classic kollektion.
    Min ring har 1 större diamant i mitten och flera små ut längs sidorna.
    Hans har 4 svarta diamanter ovanpå i en fyrkant.
    Innuti våra ringar finns de diamanter, 1 svart i min (symboliserar hans ring), 1 vit i hans (symboliserar min ring). 1 Lila i båda ringarna (symboliserar vår dotter).

Vi har valt det som är praktiskt för oss, men som också känns lite mer speciellt för vigsel.
    Vill kunna använda ringen hela tiden varje dag oavsett vad jag håller på med, annars får man ju aldrig använda den om man inte ska ha den när man diskar, duschar, lagar mat, påtar i trädgåren osv.

Då skulle den hamna på nån krok och jag skulle glömma bort att sätta på mig den igen.

• Chinchilli

Jag anser att ringen är det som får kosta. Jag tog reda på hur jag ville hur min vigelring skulle se ut samtidigt som vi valde våra förlovningsringar. Var nyligen inne och fick kostnadsförslaget på vigselringen och den kommer hamna på 35.000, tyckte det först var,lite mycket pengar medan fästmannen mest ryckte på axlarna. Men ju mer jag tänkte på det så har jag vant mig vid summan så snart ska vi det och beställa den :D

• Makeupmyday

Jag är ingen smyckesperson och jag anser att man blir inte lyckligare som gifta bara för att ringen kostade mycket.

Min sambo ville inte ha en till ring och min vigselring blir likadan som förlovningsringen fast i vitguld, en slät lätt kupad modell, eventuellt med någon liten sten i.

Ringen måste passa mig och får inte vara ivägen.

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?