• sagoslut

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Nu håller jag och min M2B och försöekr välja min vigselring MEN de känns som de finns hundra sätt att se på det...

ska man köpa den man verkligen vill ha även om den är väldigt dyr för att de är trots allt den man ska bära resten av livet eller?
    ska man köpa något som känns förståndigt, de är ju trots allt bara en ring?

hur tänkte ni?

• Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?
  • Fremm

Har inte läst alla men jag tycker att ringen är bland det viktigaste, ringen och fotografen, det är det man har kvar efter att bröllopsdagen är slut...

Därmed inte sagt att den får eller ska kosta multum men jag vill ha en ring i vitguld och med diamanter och då fick det bli så... kosta vad det kosta vill... man ska ju trots allt bära den hela livet är det ju tänkt och därför vill man ju inte nöja sig med något när man egentligen skulle vilja ha något annat... så tänker jag/vi. :)

• ThereseV

Jag tror ju att det i slutändan blir bäst om man väljer en ring man verkligen vill ha. Den ska ju trots allt sitta på fingret väldigt länge..
    Bryr man sig inte så mycket om ringen eller smycken över huvud taget så känns det ju vansinnigt att lägga ut en större förmögenhet på ringen men om man är intresserad av smycken och tycker att ringen är jätteviktig så tror jag lätt man ångrar sig om man kompromissar bort den för mycket.

Sen tror jag det kan vara bra att kolla runt lite, även om man blivit kär i en svindyr ring man sett så kan det vara lite "farligt" att låsa sig vid den. Man blir nog lätt lite "avtrubbad" när man kollar på internet och ser alla ringar med massa stenar. Många som i jämförelse ser ganska enkla och tråkiga ut kan ju se helt fantastiska ut på. Har man satt en viss budget så kan man ju gå in till en guldsmed och kolla vad dom kan göra i den prisklassen. 
    Dessutom så tror jag att om man bara letar och jämför lite så kan man nog få ner priserna en hel del jämfört med att bara gå in på första bästa guldaffär.. 

• zoooda

vi tönkte nog ganska mkt ekonomi... dells är jag ingen "smycketjej".. så det blev 4000:- för våra förlovningsringar och 2000 för vigselringen.. han ville köpa dyrare men jag sa stopp.. får ta det värsta blinget till 10årsdagen.. :)

• Chicita
    eml33h skrev 2012-10-15 11:00:26 följande:
    Varför har man två vigselringar??!
    Förlovningsring + Vigselring = 2 ringar.

Eller hur menade du?  
  • ThereseV
    Chicita skrev 2012-10-15 19:14:35 följande:
    Förlovningsring + Vigselring = 2 ringar. Eller hur menade du?  

Hon syftade nog på inlägget precis ovanför där Pagnie skrev att hon skulle ha förlovningsring plus två vigselringar.
  • CoolJen

Vi tänkte efter vad vi tyckte var snyggt, praktiskt och inom budget.
    Hade budgeterat för 20.000:- för förlovningsringar och vigselring.
    Vi fastnade för Schalins raka ringar och jag valde en vigselring som passar till förlovningsringen.

Vi valde röttguld istället för vitguld för att vi inte har tid, ork eller råd att fixa ordning dem varje ¨halvår.
    Vi valde platta ringar(utan uppstickande stenar) pga yrke och jag valde ganska smala ringar för att jag inte tycker det är snyggt när ringarna tar upp hela nederdelen av fingret.
    Våra krav och smak passade som tur var budgeten.

• Chicita
    ThereseV skrev 2012-10-15 19:44:49 följande:
    Hon syftade nog på inlägget precis ovanför där Pagnie skrev att hon skulle ha förlovningsring plus två vigselringar.
    Aha den missade jag...
    Men det är inte så ovanligt, och vissa får ju en ring i morgongåva också. Glad 
  • PiaB

Vi köpte ringar som passade båda. Eftersom vi vill ha likadana så gick ju allt glittrigt och tjejigt bort. Vi vill ha silver med gulddetaljer som passar våra förlovningsringar. Vi hade inte bestämt något pris utan letade efter sådana vi verkligen gillade båda två. När vi såg dem vi köpt, som jag har på min presentationbild, var det solklart. Att de kostade 700 för paret på eBay gjorde inte ont heller. Men vi hade köpt dem om de var dyrare också.

Jag har varit gift förut, i 20 år och förlovad i 27, och jag ville byta ringar efter ett antal år då. Så det känns onödigt för mig att ha en jättedyr ring eftersom jag kanske inte vill ha den resten av livet. Jag kanske är konstig, men för mig sitter inte det sentimentala och minnena i ringen. Det är mer själva symbolen, det fysiska som visar att vi är gifta.

Fast jag förstår absolut att man tänker att man ska ha den livet ut, inget konstigt med det

• Anonym

Våra förlovningsringar i rät guld, Schalins, kostade ca 10000 kr ihop. Min vigselring kommer ha en del diamanter och kostar ca 10000. Vigselringen blir precis som jag vill ha den! Känns som maxbudget för mig, men jag kan absolut förstå om man lägger mer när man har möjlighet, ringen ska man som sagt ha resten av livet.

• MissTC

Jag tycker du ska köpa en ring som du känner dig nöjd med och som passar dig o din livsstil =)

Många tycker att min förlovnings ring var dyr (8300 ca), men vad andra tycker spelar ju absolut ingen roll eftersom
    det är den jag vill ha och det är den jag ska bära! Sen om en ring kostar 500 eller tusentals kronor vad spelar
    det för roll.

Lycka till med ditt ring letande och hoppas du hittar din drömring =)

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?