Inlägg från: ThereseV |Visa alla inlägg
  • ThereseV

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Jag tror ju att det i slutändan blir bäst om man väljer en ring man verkligen vill ha. Den ska ju trots allt sitta på fingret väldigt länge..
    Bryr man sig inte så mycket om ringen eller smycken över huvud taget så känns det ju vansinnigt att lägga ut en större förmögenhet på ringen men om man är intresserad av smycken och tycker att ringen är jätteviktig så tror jag lätt man ångrar sig om man kompromissar bort den för mycket.

Sen tror jag det kan vara bra att kolla runt lite, även om man blivit kär i en svindyr ring man sett så kan det vara lite "farligt" att låsa sig vid den. Man blir nog lätt lite "avtrubbad" när man kollar på internet och ser alla ringar med massa stenar. Många som i jämförelse ser ganska enkla och tråkiga ut kan ju se helt fantastiska ut på. Har man satt en viss budget så kan man ju gå in till en guldsmed och kolla vad dom kan göra i den prisklassen. 
    Dessutom så tror jag att om man bara letar och jämför lite så kan man nog få ner priserna en hel del jämfört med att bara gå in på första bästa guldaffär.. 

• ThereseV
    Chicita skrev 2012-10-15 19:14:35 följande:
    Förlovningsring + Vigselring = 2 ringar. Eller hur menade du?  

Hon syftade nog på inlägget precis ovanför där Pagnie skrev att hon skulle ha förlovningsring plus två vigselringar.
Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?