Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Min ring är inte speciellt dyr. Men för mig var det viktigare att den blev som jag ville ha den - än vad priset blev i slutänden.
    Ok visst om det hade börjat dra iväg uppåt 20000:- så hade jag nog funderat på om det var värt det. Men jag behövde aldrig tänka i dom banorna. Jag beställde det jag ville ha och bad inte ens om pris på slutresultatet.

Våra ringar är specialdesignade med text på utsidan i alvisk font.
    Detta eftersom vår första "dejt" var till första filmen av Sagan om Ringen. Och vi ville ha med det i våra ringar. Därför ville jag att vigselringen skulle gå i samma tema, och så ville jag ha en grön och en vit sten i ringen. Jag hade tänkt mig diamant och smaragd. Men smaragder var lite känsliga fick jag veta, så det blev en grön och en vit diamant istället...

• Chicita

Börja med att tänka efter om du faktiskt kan använda den ringen.
    Det är ju inte kul att ha en jättefin ring som man inte kan ha på sig varje dag pga ens yrke eller hobbys (exempelvis). 

• Chicita
    sagoslut skrev 2012-10-14 21:59:23 följande:
    Jag har tänkt mycket på det faktum med hur praktiskt med en stor "utstående" sten, fastnar min inte ofta då?

Denna ring valde min m2b, jag tycker den är fantastiskt men jag slits mellan de praktiska förnuftga och fantasin...
    Jag skulle inte kunna ha en sådan ring, jag skulle fastna i och riva både mig och andra med den.
    Men mitt råd om du ändå innerst inne vill ha den och det funkar att ha en sån ring i ditt yrke, är att köpa en billig silverring med pärla eller något annat som sticker ut och använda för att känna efter om det funkar för dig. 
  • Chicita
    eml33h skrev 2012-10-15 11:00:26 följande:
    Varför har man två vigselringar??!
    Förlovningsring + Vigselring = 2 ringar.

Eller hur menade du?  
  • Chicita
    ThereseV skrev 2012-10-15 19:44:49 följande:
    Hon syftade nog på inlägget precis ovanför där Pagnie skrev att hon skulle ha förlovningsring plus två vigselringar.
    Aha den missade jag...
    Men det är inte så ovanligt, och vissa får ju en ring i morgongåva också. Glad 
Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?