Inlägg från: Annamolly |Visa alla inlägg
  • Annamolly

Hur tänkte ni kring priset på era ringar?

Jag bor inte i Sverige, sa for oss ar min forlovningsring den med en sten. Det var en overraskning sa jag fick inte vara med och valja. Det finns tydligen en "tradition" som sager att man ska betala tre manadsloner for en forlovningsring. Detta hade min fastman last pa natet och namnde till mig nagra manader innan han friade. Jag sa till honom att han absolut inte skulle folja den regeln. Jag tycker det ar alldeles for mycket. (Dessutom har jag hort att den "traditionen" uppfanns av ett marketing department pa juveleraren DeBeers). 

Han kopte en ring som kostade ungefar en manadslon for honom tror jag, kanske lite mindre. Jag tycker den ar perfekt och jag tycker priset kanns precis lagom. Det ar en valdigt speciell sak att fa en forlovningsring, den ska jag bara pa mitt finger varje dag resten av mitt liv, den kanske ska ga i arv till mina barnbarn. Den symboliserar en livstid framfor oss, darfor vill jag ha nagot som haller en livstid. Men det ska ju anda vara lite rim och reson pa det hela.

Sa...
    Absolut inte tre manadsloner. Men kanske runt en manadslon? Det tycker jag kanns lagom. Allting ar ju relativt, sa det ar val inte priset i sig som ar viktigt utan snarare i forhallande till hur mycket man har mojlighet att spara. 

Svar på tråden Hur tänkte ni kring priset på era ringar?