Tänkte inte så mycket på det förrän vi insåg vad diamanter kostar haha! Jag visste precis vilken typ av ring jag ville ha. Har en förlovningsring med en sten, prinsessring eller vad det heter, och ville ha en halvallians i guld med diamanter. Hej hopp så var det uppe i över 18.000 när jag hittade den. Stod och gnagde mig lite i läppen och tänkte att herregud vad mycket pengar men m2b tyckte att eftersom det trots allt är vigselringen så ska jag ha den jag fastnat för. Som tur var råkade jag gå in på Hallbergs guld och såg att de hade 1% rabatt och de hade Engelbert ringar där och kunde beställa min, så det landade på ca 15.500 och då la jag till 2 stenar men blev ändå billigare än vad originalpriset utan de 2 extra stenarna, hade blivit. Nu har vi haft en rätt svävande budget eftersom vi inte förlovade oss och sen började spara i ett år så i princip har vi inte haft nåt alls att gå på men då jag sålt min lägenhet nu och visste att jag skulle gå med vinst, så var deinga problem att göra så, annars hade vi aldrig haft råd nu. Vi förlovade oss i somras och ville inte vänta eftersom vi vill skaffa barn snart. Jag tycker dock att ringen är viktig, den ska man bära hela livet och förutom minnena från den dagen är det allt man har kvar i princip. M2b säger att han inte vill ha en ny ring utan vill behålla sin förlovningsring så där spar vi ju in några tusen, men även om han velat ha en ny så hade jag inte velat ha en annan än den jag valt. Jag tycker att om man hittat sin drömring och därmed behöver spara in lite på annat så ska man göra det, festen blir inte roligare för att man har dekoration för 3000 eller skor för 2000, för att nämna några saker som faktiskt inte är så viktiga jämfört med en ring som är en symbol för vad som skedde den där dagen då man gifte sig :) För övrigt har vissa butiker avbetalning utan ränta och jag skulle lätt ta en sån avbetalning om jag bara hade säg 20.000 men ringen kostar 30.000 OM det är THE RING.